Business Hi-Tech

Patru români vor să strângă 40.000 de dolari pentru un joc pe platforma kickstarter.com

Echipa care lucrează la dezvoltarea jocului

Echipa care lucrează la dezvoltarea jocului

Autor: Ioana Nita

22.10.2014, 00:05 1138
Cristian Diaconescu, împreună cu Nicoleta Iordă­nescu, Anca Lupulescu şi Andrei Farkaş vor să strângă 25.000 de lire sterline (circa 40.000 de dolari) pe platforma americană de crowdfunding kickstarter.com pentru dezvoltarea unui joc pentru PC, numit Black The Fall.

„Black The Fall este un joc care se desfăşoară într-o lume industrială, inspirată din trecutul nostru dinainte de ’89. Acest lucru se simte atât în atmosfera jocului, cât şi în comportamentul personajelor. Peisajul e dominat de elemente industriale cum sunt combinatele abandonate pe care le poţi întâlni în România. Black, avatarul tău în joc, suferă de amnezie. Din pielea lui începi să explorezi mediul înconjurător, să rezolvi puzzle-uri şi să decizi cum te comporţi cu personajele ciudate pe care le întâlneşti“, a explicat tema jocului Cristian Diaconescu, care are o experienţă de 12 ani  în industrie, timp în care a lucrat în multe proiecte pentru firme precum Activision, Ubisoft, Qol sau Funlabs.

Ieri proiectul „Black The Fall“ strânsese 15.556 lire sterline pe kick­star­ter.com de la 1.026 de sus­ţinători. Majoritatea susţi­nă­torilor sunt din SUA şi Marea Britanie, însă există şi persoane din România care au contribuit până acum la strângerea de fonduri.

„În primele 20 de zile ale campaniei am reuşit să strângem 62% din sumă. Având în vedere că genul acesta de campanie este pe principiul «totul sau nimic» este foarte important pentru noi ca în următoarele 9 zile să ne atingem ţinta“, a precizat Diaconescu.

Dacă nu se strânge întreaga sumă  în cele nouă zile rămase, proiectul nu va fi finanţat, conform regulilor platformei kickstarter.com.

„Banii obtinuţi în urma campaniei sunt dedicaţi dezvoltării jocului pentru PC şi mobile, dar şi realizării unor produse promoţionale corelate jocului. Printre altele, este vorba de o statuetă printată 3D cu personajul principal, tricouri inscripţionate sau un pachet pentru colecţionari pe care vrem să îl trimitem celor care ne susţin jocul pe Kickstarter“, a completat el.

Ideea dezvoltării jocului a apărut în urma unui proiect de la facultate în care au fost implicaţi Cristian Diaconescu şi Nicoleta Iordănescu, care urmează împreună cursurile unei a doua facultăţi - de Arte Plastice, specializarea Grafică. Cristian Diaconescu a terminat Facultatea de Automatică şi Calculatoare şi se ocupă de partea de grafică în proiectul „Black The Fall“, iar Nicoleta Iordănescu a absolvit Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice şi lucrează la partea de design a jocului. Alături de ei şi de cei doi programatori - Anca Lupulescu şi Andrei Farkaş, din echipa „Black The Fall“ mai fac parte şi Alexandru Doiciu şi Adi Lita, care se ocupă de animaţii, respectiv de testare.

Treptat, jocul a devenit un proiect personal şi nu doar pentru facultate. „Prima reacţie pozitivă a fost atunci când am participat cu jocul pe platforma Collective de la Square Enix. Aici, Black The Fall a fost votat şi susţinut de comunitatea Collective  într-o proporţie foarte mare. După, a urmat un alt pas mare pentru orice joc serios. Este vorba despre aplicarea pentru Greenlight unde, spre bucuria mea, am primit «unda verde» de la comunitatea Steam în mai puţin de două săptămâni“, a spus Diaconescu. Square Enix este un dezvoltator japonez de jocuri video listat la bursa de la Tokyo, iar Steam Greenlight este o platformă  dedicată industriei de jocuri. El a precizat că în industria de jocuri, pe lângă publicul ţintit de marii dezvoltatori de jocuri, au apărut şi segmente noi de public - cei care caută jocuri denumite „indie“, care sunt create de studiouri independente.

„Valul de jocuri «indie» este susţinut şi de democratizarea accesului la resurse. Mă refer atât la resurse care ţin de dezvoltare (engin-uri grafice cu licente la preţuri accesibile) cât şi de publishing. De fapt am putea spune că există până şi o democratizare a accesului la finanţare. În definitiv Kickstarter este o platformă care oferă acest lucru. Nu te mai duci la bancă cu proiectul, ci te duci în faţa consumatorului tău final care te finanţează  sau nu“, a explicat Diaconescu.

Echipa „Black the Fall“ a mai încercat să obţină finanţare de pe platforma dedicată jocurilor „Steam Early Access“, însă pentru aceasta este nevoie de fapt ca jocul să fie aproape în stadiul final, ceea ce înseamnă că nu mai este vorba de obţinerea de finanţare pentru dezvoltarea acelor proiecte. 

„Din pacate în România nu ştiu să existe foarte multe opţiuni pentru finanţare în zona de gaming, deşi este o piaţă unde se fac profituri foarte mari. O alta sursă de finanţare pe care am accesat-o este Steam Early Access. Momentan această platformă nu este foarte potrivită pentru tipul nostru de joc. Cred că pentru Early Access ai nevoie fie de un joc care este aproape gata (şi atunci nu prea mai vorbim de finanţare pentru dezvoltare) fie de unul în care să ai niveluri repetabile care se pretează la rejucabilitate“

Compania care dezvoltă jocul se numeşte Sand Sailor Studio, ai cărei fondatori sunt Cristian Diaconescu, Nicoleta Iordănescu şi Emil Nestor.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO