Business Hi-Tech

Perez Hilton sau cum un simplu blog de bârfe valorează 32 de milioane de dolari

Perez Hilton sau cum un simplu blog de bârfe valorează 32 de milioane de dolari

Autor: Magraon Andreea

20.12.2010, 23:56 51

perezhilton.com, site-ul lui Perez Hiton, cel care şi-a luatnumele "de scenă" după moştenitoarea imperiului Hilton, esteconsiderat unul de referinţă pentru businessul cu bloguri,relatează într-o analiză cotidianul britanic Financial Times.

Pe numele său adevărat Mario Armando Lavandeira, bloggerul şi-alansat celebrul site cu bârfe de la Holywood în 2005, fiind evaluatîn acest an la 32 mil. dolari de site-ul 24/7 Wall St. În 2004,Hilton a lucrat la tabloidul Star magazine, dar avea în acelaşitimp şi propriul blog de bârfe, pagesixsixisix.com.

Şi-a pierdut însă locul de muncă după ce a fost dat în judecatăde gigantul media News Corp, deţinut de mogulul Rupert Murdoch,care l-a acuzat că a furat ideea din coloana de bârfe Page Six acotidianului american The New York Times.

Popularitatea site-ului perezhilton.com este dată de subiectelede scandal despre celebrităţile americane.

Acest lucru a dus la apariţia unor bloguri asemănătoare operatede trei categorii: bloggeri care deţin propriile site-uri, companiimici de media care au unit mai multe site-uri cu subiecte descandal şi companiile mari care investesc sume mari în conţinutoriginal de ştiri, scrie FT. Acest model de business naşte însă şio mulţime de întrebări, printre care ce elemente trebuie săexploatezi pentru a avea success? Exemplul MySpace, reţeaua socialănumărul unu în urmă cu câţiva ani, care a pierdut teren în urmacompetitorilor precum Facebook, a demonstrat cât de repede poţipierde în online.

Perez Hilton mai administrează trei site-uri de modă, animale decasă şi celebrităţi, o companie de muzică şi o companie deproducţie. În luna octombrie, blogul financiar 24/7 Wall St. aclasat site-ul lui pe locul şapte în topul celor mai valoroase 27de bloguri din America.

La începutul anului, Hilton a refuzat o ofertă de 20 de milioanede dolari din partea unei companii canadiene pentru site-ul său.Douglas McIntyree, editor al 24/7 Wall St., estimează că Hiltonobţine venituri lunare de 400.000 de dolari.

Vânzarea de publicitate pentru blogul lui Hilton esteadministrată de Blogads, o companie fondată în 2002 de HenryCopeland, care spune că cea mai ieftină reclamă pentru acest blogeste de 4.000 de dolari pe săptămână.

"O reclamă cu videoclip poate ajunge până la 100.000 de dolari",a mai spus el. În ciuda conţinutului câteodată chiar scandalos,Hilton a atras foarte multă publicitate. Unul dintre "veterani"este canalul TV american ABC, deţinut de Disney.

Cu toate acestea, McIntyree susţine că nu toate blogurile atragpublicitate şi că foarte important este ca fondatorul site-uluisă-şi păstreze interesul în afacere. "Dacă pierzi cel mai importantom, atunci interesul dispare", spune el. Între anii 2003 şi 2008,Jossip.com a fost un competitor al gawker.com, fondat de fostuljurnalist de la Financial Times Nick Denton. Dar când DavidHauslaib, fondatorul Jossip, nu s-a mai implicat în afacere,site-ul nu a găsit un cumpărător şi a fost închis.

"Devine o afacere din ce în ce mai căutată, şi nu sunt implicaţinumai bloggerii. Există, spre exemplu, site-ul TMZ.com, unde 15tabloide americane postează materiale", spune McIntyree. "PerezHilton a fost printre primii, a avut o formaţie cu care şi-a făcutun nume şi a fost destul de isteţ pentru a afla multe bârfe", a maideclarat el.

Dar pentru a intra în această afacere există costuri foartemari. "Acum, dacă cineva ca mine ar vrea să-şi facă un blog dincare să trăiască, nu se va întâmpla", spune Michael K., cunoscutblogger american.

În vârstă de 31 de ani, Michael câştigă între 60 şi 100 de miide dolari din această afacere. Cheltuielile sale sunt 2.000 dedolari pe servere pe lună şi drepturile de auto pe fotografiilepostate, care-l costă 8.000 de dolari pe lună pentru 600 deimagini. Un programator îl costă 8.000 de dolari pe an.

Hilton a devenit celebru la rândul său la Holywood şi asta a datnaştere la îndoieli cu privire la corectitudinea informaţiilorpostate pe site. Dar cu toate acestea, Hilton va rămâne cel care acreat acest model de business bazat pe informaţiile care aparonline despre celebrităţi, relatează FT.

"De obicei nu stau să-mi fac griji cu privire la ce spune lumeadespre mine. Îmi place să cred despre mine că sunt un om de afacerideştept, chiar dacă în şcoală am studiat actoria. Am instincte bunepe care mereu am ştiut să le urmez. Nu mi-e frică să cad sau să facgreşeli", spune Hilton.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO