Soluţiile „inteligente“ de iluminat, care permit integrarea cu alte sisteme, precum cele IT sau de telecomunicaţii, câştigă tot mai mult teren în România, cele mai mari proiecte implementate în prima jumătate a acestui an pe plan local de compania olandeză Philips Lighting pentru jucători de pe piaţa imobiliară şi retail fiind „smart“.
„Pe piaţa românească există un interes crescut pentru conceptul «Connected Lighting», care deschide calea spre implementarea tehnologiilor «smart» în toate domeniile utilizând sistemele de iluminat ca infrastructură principală de integrare cu alte sisteme: «smart buildings», «smart cities» etc.“, a declarat pentru ZF Bogdan Balaci, director general în cadrul Philips Lighting pentru Europa de Sud-Est. În regiune sunt cuprinse 11 ţări, hub-ul central fiind la Bucureşti.
Printre cele mai mari proiecte implementate de Philips Lighting în România în primele şase luni ale anului se numără cele realizate pentru unele dintre cele mai mari lanţuri de retail care activează pe plan local – Carrefour şi Mega Image -, precum şi pentru cel mai mare mall din Braşov - Coressi Shopping Mall. De asemenea, compania olandeză a implementat sisteme inteligente de iluminat şi în domeniul imobiliar, în clădirile de birouri Aviatorilor 8 şi Oregon Park.