Platformele globale online de tip marketplace, aşa cum sunt Amazon, eBay şi Alibaba, vor ajunge să deţină o pondere de 40% din retailul online în cinci ani de zile, conform unui studiu realizat de Ecommerce Foundation şi Universitatea Nyenrode din Olanda, la care au participat 243 de retaileri şi 43 de consultanţi specializaţi în această industrie din întreaga lume.
„Platformele de tip marketplace pot stimula semnificativ vânzările locale sau internaţionale ale retailerilor şi ale brandurilor pentru că îi ajută să ajungă la un număr mai mare de clienţi“, a declarat Jorij Abraham, director de cercetare al Ecommerce Foundation.
Evoluţia pieţei româneşti de comerţ electronic şi oportunităţile create de platformele de tip marketplace reprezintă temele conferinţei organizate astăzi de eMag - cel mai mare magazin online local, şi ZF. La eveniment va fi prezent şi Aarif Nakhooda, vicepreşedintele grupului Naspers - acţionarul majoritar al eMag, care a fost anterior vicepreşedinte şi în cadrul companiei americane Amazon.
Pe piaţa locală cel mai mare marketplace este cel deţinut de eMAG, magazin online care atrage zilnic peste o jumătate de milion de vizitatori unici pe pagina sa web.