Business Hi-Tech

Platformele de tip marketplace vor ajunge la 40% din retailul online în 5 ani

Platformele de tip marketplace vor ajunge la 40% din...

Autor: Adrian Seceleanu

14.04.2016, 00:07 1049

Platformele globale online de tip marketplace, aşa cum sunt Amazon, eBay şi Alibaba, vor ajunge să deţină o pondere de 40% din re­tailul online în cinci ani de zile, conform unui stu­diu realizat de Ecom­merce Foun­da­tion şi Universi­ta­tea Nyenrode din Olan­da, la care au par­ti­cipat 243 de re­tai­leri şi 43 de consul­tanţi specializaţi în aceas­tă industrie din întreaga lume.

„Platformele de tip marketplace pot sti­mula semnificativ vân­zările lo­cale sau inter­na­ţionale ale retailerilor şi ale bran­durilor pen­tru că îi ajută să ajungă la un număr mai mare de clienţi“, a declarat Jorij Abraham, director de cercetare al Ecommerce Foundation.

Evoluţia pieţei româneşti de co­merţ electronic şi oportunităţile create de platformele de tip market­place repre­zintă temele conferinţei orga­ni­zate astăzi de eMag - cel mai mare ma­ga­zin on­line local, şi ZF. La eve­niment va fi prezent şi Aarif Nakho­oda, vice­pre­şe­dint­ele gru­pului Naspers - ac­ţio­narul majo­ri­tar al eMag, care a fost an­terior vice­pre­şedinte şi în cadrul com­paniei ame­ri­cane Amazon.

Pe piaţa locală cel mai mare marketplace este cel deţinut de eMAG, maga­zin online care atrage zil­nic peste o ju­mătate de milion de vizitatori unici pe pagina sa web.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO