Business Hi-Tech

Portretul noului CEO al Telekom după interviurile date în trecut: Dacă un operator acţionează distructiv pe piaţă prin preţuri, autorităţile ar trebui să intervină

Miroslav Majoros

Miroslav Majoros

Autor: Adrian Seceleanu

05.01.2016, 10:50 2514
Interviurile acordate în trecut de noul CEO al Telekom Ro­mâ­nia, Miroslav Majoros presei din Slovacia conturează por­tre­tul unui manager direct, gata să abordeze deschis subiecte dificile, care nu se fereşte să îi atace „la baionetă” sau cu ironii pe reprezentanţii autorităţilor.
 
Dacă o companie de te­le­­com acţionează „dis­truc­tiv”, în special prin preţurile sale, atunci autorităţile de regle­men­tare ar trebui să intervină, afirma în urmă cu câţiva ani Miroslav Majoros - ma­­nagerul care a preluat la în­ceputul acestui an funcţia de CEO al grupului Te­le­kom România - într-unul dintre in­ter­­viurile acordate publicaţiilor din Slo­va­cia, interviuri care reprezintă mo­mentan singura sursă de informaţii des­pre unul dintre cei mai puternici CEO din industria locală de comu­ni­caţii.
 
„Reglementările ar trebui să ajute la dezvoltarea competiţiei şi a pieţei nu la dezvoltarea unei companii pe seama altora. Aceasta nu este reglementare, ci un lobby susţinut de stat. Cred de asemenea că reglementarea ar trebui să le asigure clienţilor cea mai largă opţiune de servicii posibilă. Dacă orice companie acţionează distructiv, mai ales prin politica sa de preţuri, atunci desigur că autorităţile de reglementare ar trebui să intervină”, afirma Majoros într-un interviu pentru publicaţia The Slovak Spectator.
 
În cadrul interviului, acordat în octombrie 2006, după ce Slovak Telekom fusese amendată de autoritatea pentru concurenţă şi de reglementare în comunicaţii, Majoros nu a ezitat să îi atace pe cei doi „arbitri”.
 
Autorităţile nu ar trebui să lase alţi jucători să „distrugă” piaţa însă „problema este că adesea măsurile autorităţii de reglementare în comunicaţii îşi ratează ţinta”, afirma Majoros, care nu a ezitat apoi să afirme deschis că funcţionarii arbitrului telecom din Slovacia sunt prost plătiţi şi de aceea calitatea deciziilor lor are de suferit. „Cred că autoritatea de reglementare în comunicaţii din Slovacia are două probleme şi o spun foarte deschis: prima este că are o abordare mecanică în implementarea standardelor şi a regulilor UE în Slovacia deşi suntem o piaţă diferită de Ungaria, Germania sau Marea Britanie; a doua problemă este că din păcate instituţia este subfinanţată, lucru care se reflectă în calitatea actelor sale juridice şi a deciziilor sale. După cum vă imaginaţi Slovak Telekom este capabilă să angajeze avocaţi de top care realizează analize competente ale deciziilor autorităţii, iar analizele acestea arată că instituţia face adesea greşeli simple pe care de obicei nu le întâlneşti la acest nivel.“
 
Majoros a atacat şi deciziile „ciu­date” ale autorităţii pentru concu­renţă, des­pre care a susţinut că a luat multe de­cizii „controversate”prin care mai degrabă „a comunicat cu publicul decât a susţinut dezvoltarea compe­tiţiei”. „Doar dacă publicul crede că un produs sau serviciu este scump, eu nu cred că auto­ritatea de reglementare ar trebui să ia decizii prin care să cerşească favoarea publicului.“
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO