Interviurile acordate în trecut de noul CEO al
Telekom România, Miroslav Majoros presei din Slovacia conturează portretul unui manager direct, gata să abordeze deschis subiecte dificile, care nu se fereşte să îi atace „la baionetă” sau cu ironii pe reprezentanţii autorităţilor.
Dacă o companie de telecom acţionează „distructiv”, în special prin preţurile sale, atunci autorităţile de reglementare ar trebui să intervină, afirma în urmă cu câţiva ani Miroslav Majoros - managerul care a preluat la începutul acestui an funcţia de CEO al grupului Telekom România - într-unul dintre interviurile acordate publicaţiilor din Slovacia, interviuri care reprezintă momentan singura sursă de informaţii despre unul dintre cei mai puternici CEO din industria locală de comunicaţii.
„Reglementările ar trebui să ajute la dezvoltarea competiţiei şi a pieţei nu la dezvoltarea unei companii pe seama altora. Aceasta nu este reglementare, ci un lobby susţinut de stat. Cred de asemenea că reglementarea ar trebui să le asigure clienţilor cea mai largă opţiune de servicii posibilă. Dacă orice companie acţionează distructiv, mai ales prin politica sa de preţuri, atunci desigur că autorităţile de reglementare ar trebui să intervină”, afirma Majoros într-un interviu pentru publicaţia The Slovak Spectator.
În cadrul interviului, acordat în octombrie 2006, după ce Slovak Telekom fusese amendată de autoritatea pentru concurenţă şi de reglementare în comunicaţii, Majoros nu a ezitat să îi atace pe cei doi „arbitri”.
Autorităţile nu ar trebui să lase alţi jucători să „distrugă” piaţa însă „problema este că adesea măsurile autorităţii de reglementare în comunicaţii îşi ratează ţinta”, afirma Majoros, care nu a ezitat apoi să afirme deschis că funcţionarii arbitrului telecom din Slovacia sunt prost plătiţi şi de aceea calitatea deciziilor lor are de suferit. „Cred că autoritatea de reglementare în comunicaţii din Slovacia are două probleme şi o spun foarte deschis: prima este că are o abordare mecanică în implementarea standardelor şi a regulilor UE în Slovacia deşi suntem o piaţă diferită de Ungaria, Germania sau Marea Britanie; a doua problemă este că din păcate instituţia este subfinanţată, lucru care se reflectă în calitatea actelor sale juridice şi a deciziilor sale. După cum vă imaginaţi Slovak Telekom este capabilă să angajeze avocaţi de top care realizează analize competente ale deciziilor autorităţii, iar analizele acestea arată că instituţia face adesea greşeli simple pe care de obicei nu le întâlneşti la acest nivel.“
Majoros a atacat şi deciziile „ciudate” ale autorităţii pentru concurenţă, despre care a susţinut că a luat multe decizii „controversate”prin care mai degrabă „a comunicat cu publicul decât a susţinut dezvoltarea competiţiei”. „Doar dacă publicul crede că un produs sau serviciu este scump, eu nu cred că autoritatea de reglementare ar trebui să ia decizii prin care să cerşească favoarea publicului.“