Business Hi-Tech

Printul este susţinătorul principal al activităţii ziarelor. În pofida potenţialului clamat, online-ul aduce doar 15% din veniturile publicaţiilor americane

Presa scrisă nu va muri. Publicitatea din online nu poate susţine activitatea ziarelor

Autor: Cristina Rosca

22.08.2011, 17:41 311

Deşi tot mai multe ziare şi reviste încearcă să îşi majoreze veniturile din publicitatea online, printul continuă să fie motorul care ţine încă în mişcare toată industria, scrie publicaţia News&Tech.

Astfel, din totalul de 5,5 mld. dolari care reprezintă veniturile din publicitate pe care ziarele din Statele Unite le-au atras în primul trimestru din 2011, peste 85% au fost venituri generate de variantele print ale ziarelor, potrivit Newspaper Association of America. Deşi veniturile din publicitatea online sunt în creştere, sumele pe care ziarele le obţin din publicitatea pentru variantele online şi pentru mobil nu sunt încă suficient de mari pentru a susţine redacţiile.

Mai mult, situaţia nu se va schimba în viitorul apropiat, de aceea publisherii nu vor abandona variantele print ale ziarelor.

Totuşi ei încearcă să găsească variante îmbunătăţite ale ediţiilor print în condiţiile actuale. Spre exemplu, Dow Jones and Co are în plan să dubleze numărul paginilor color ale The Wall Street Journal şi ale altor publicaţii. De asemenea vor fi operate o serie de modificări ale site-urilor din trust. Proiectul va costa, potrivit estimărilor mai multe milioane de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO