Business Hi-Tech

Cea mai importantă listare chineză de pe Wall Street a propulsat profitul Yahoo la aproape 7 mld. dolari

Cea mai importantă listare chineză de pe Wall Street a...

Autor: Luiza Chiroiu

22.10.2014, 10:42 133

Yahoo a raportat un avans important al profitului net în cel de-al treilea trimestru, la 6,77 miliarde de dolari, faţă de 296,7 milioane de dolari în acelaşi interval din 2013.

Creşterea semnificativă este susţinută de vânzarea acţiunilor Alibaba din luna septembrie. Atunci, grupul chinez de comerţ electronic a obţinut o sumă record la listarea pe bursa din New York, de 25 de miliarde de dolari.

Yahoo, care a vândut 140 de milioane de acţiuni Alibaba în cadrul ofertei, a obţinut un câştig brut de 9,5 miliarde de dolari, potrivit MarketWatch. Yahoo a plătit, în 2005, aproximativ 1 miliard de dolari pentru acţiunile pe care le deţine în Alibaba.

Compania americană a consemnat o creştere uşoară a venitului total în cel de-al treilea trimestru, de 1%, la 1,09 miliarde de dolari, faţă de perioada corespunzătoare din 2013, se arată într-un comunicat al companiei.

Totuşi, venitul înregistrat de Yahoo a depăşit estimările analiştilor, care au anticipat venituri de 1,05 miliarde de dolari în al treilea trimestru, potrivit Bloomberg.

Acţiunile Yahoo au urcat cu 4,8% pe bursa din New York după publicarea rezultatelor, potrivit Bloomberg.

În ceea ce priveşte ultimul trimestru din acest an, compania americană estimează că valoarea veniturilor se va situa între 1,14 miliarde de dolari şi 1,18 miliarde de dolari.

Venitul din publicitatea online, excluzând costurile pentru trafic, a scăzut cu 6% în al treilea trimestru, la 396 de milioane de dolari, în timp ce venitul din programele software pentru telefoane mobile a avansat la 200 de milioane de dolari.

Yahoo ar putea pierde o parte din piaţa de 50,7 miliarde de dolari a publicităţii online în acest an în favoarea competitorilor Google şi Facebook.

Analiştii estimează că Yahoo va avea o cotă de piaţă de 4,9% în 2014, în scădere faţă de anul trecut, când a înregistrat o cotă de 7,2%, în timp ce Facebook îşi va creşte cota la 9,7% faţă de 7,6% anul trecut. Cota liderului Google va scădea la 38,3% anul acesta, prin comparaţie cu 39,7% în 2013, potrivit MarketWatch.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO