Business Hi-Tech

Proiect pilot ING: clienţii îşi pot înregistra cardurile de fidelitate în aplicaţia mobilă

Mediafax Foto

Mediafax Foto

Autor: Ioana Nita

03.04.2015, 00:05 2222

Subsidiara locală a băncii olande­ze ING a lansat un proiect pilot în ca­drul căruia oferă noi funcţionalităţi pen­tru clienţi prin intermediul aplicaţiei mobile ING Home Bank - înregistrarea cardurilor de fidelitate în mediul virtual şi accesul la diferite oferte ale comer­cian­ţilor. În prezent, circa 12.000 de clienţi selectaţi de bancă îşi pot în­registra în cadrul aplicaţiei cardurile de fidelitate de la diferiţi comercianţi, astfel încât să nu mai fie nevoie să aibă cardurile în format fizic atunci când merg la cumpărături. Cu această nouă funcţio­nalitate, ING intră în competiţie cu firma autohtonă Active Soft SRL, care a dezvoltat aplicaţia Vir­tu­alCards. Pentru a înregistra cardurile de fidelitate în aplicaţie, clienţii ING trebuie să scaneze codul de bare înscris pe card şi să adauge numele titularului şi al comerciantului. Secţiunea “cardurilor de fidelitate” face parte din categoria “portofelul electronic” intro­dus­ă recent de ING împre­ună cu o altă ca­te­gorie numită “ofertele mele”. Prin inter­mediul ofertelor disponibile în ca­drul aplicaţiei la diferiţi comercianţi, cli­enţii băncii pot câştiga puncte bonus care se transformă ulterior în bani ce pot fi transferaţi în contul bancar al acestora.

„Aceste funcţionalităţi noi vin ca un efort al băncii de a-l ajuta pe client şi în zona de shopping, nu doar în zona de plăţi”, a declarat pentru ZF Robert Anghel, head of digital channels în cadrul diviziei de retail a ING.  

Proiectul pilot va fi finalizat la în a doua jumătate a lunii aprilie, când noile funcţionalităţi vor fi disponibile pentru tot portofoliul de clienţi al băncii.

WikiZF: Profilul companieiING

Aplicaţia ING Home Bank a fost lansată pentru prima oară în 2010, însă a fost relansată în urmă cu trei ani, fiind refăcută practic de la zero.

Astfel, la început aplicaţia permitea în principal realizarea operaţiunilor bancare, cum ar fi accesarea şi verifica­rea situaţiei conturilor, efectuarea de plăţi şi transferuri între conturile cu­rente deschise la ING Bank sau către con­turi deschise la alte bănci, veri­ficarea istoricului tranzacţiilor sau efec­tua­rea de schimburi valutare, dar şi achi­ziţionarea de rovinietă, reîncăr­carea unei cartele preplătite sau achi­tarea facturilor de utilităţi prin scanarea codului de bare cu ajutorul camerei foto a telefonului mobil. 

Treptat, ING a introdus şi alte funcţionalităţi în cadrul aplicaţiei, cum ar fi localizarea celor mai apropiate bancomate sau sedii ale băncii sau transferul de bani către un alt client ING fără a introduce codul IBAN, ci doar numărul de telefon şi numărul acestuia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO