Business Hi-Tech

Studiu PwC: Publicitatea online va trece în patru ani pentru prima oară pragul de 100 de milioane de euro

Studiu PwC: Publicitatea online va trece în patru ani...

Autor: Ştefan Stan

29.07.2014, 12:54 961

Publicitatea online şi accesul la internet vor fi cele mai dinamice segmente ale pieţei media şi divertismentului din România până în 2018, potrivit ediţiei de anul acesta a studiului PwC Entertainment and Media Outlook.

Conform aceluiaşi studiu, publicitatea online va înregistra o creştere medie anuală de 14,6%, ajungând până la valoarea de 105 milioane de euro în 4 ani. Accesul la Internet va creşte cu 9,9%, ajungând în 4 ani de la o piaţă de 626 milioane de euro la 880 milioane de euro.

Astfel, accesul la internet şi publicitatea online vor reprezenta în 2018 mai mult de 40% din piaţa media şi divertismentului din România, urmate la mare distanţă de abonamentele TV, care vor  însuma 460 milioane euro (valoare estimată).

Per total, indudstria românească de media şi divertisment va înregistra o rată anuală de creştere de 5,2%, fiind estimat că până în 2018 va ajunge la valoarea de 2,3 miliarde euro. 

În Europa Centrală şi de Est, Rusia şi Turcia vor rămâne pieţele cu cea mai rapidă creştere; 9,5% şi respectiv 8,7% 

„Trebuie remarcat că scenariul de creştere al pieţei media şi divertismentului din Europa Centrală şi de Est a fost ajustat în jos comparativ cu anul trecut. Acest lucru se datorează scăderii prognozei privind creşterea economică a mai multor economii emergente, inclusiv Turcia şi Rusia”, a declarat Florin Deaconescu, Partener, Lider al echipei de servicii de audit pentru industria Telecom, Media şi Divertismentului, PwC România. 

Chiar dacă piaţa românească de media şi divertisment va creşte într-un ritm constant în următorii 5 ani, aceasta va rămâne cea mai mică din regiune ca valoare absolută, cu 2,3 miliarde euro, comparativ cu Rusia (31 de miliarde euro), Turcia (13 miliarde euro), Polonia (9 miliarde euro), Republica Cehă (5 miliarde euro) şi Ungaria (2,4 miliarde euro). 

Rata de penetrare a internetului mobil va ajunge la 55% în 2018, ceea ce va duce publicitatea digitală de la 14% din totalul încasărilor din publicitate în 2009 la 33% până în 2018, conform raportului PwC.      

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO