Business Hi-Tech

Radiografia pieţei de electro-IT: Online-ul s-a apropiat ameninţător de magazinele specializate, fiecare controlând circa 40% din vânzări. În această industrie de 3,4 mld. euro se luptă jucătorii specializaţi Altex şi Flanco, magazinele online, retailerii cu dominantă alimentară şi micii independenţi

Radiografia pieţei de electro-IT: Online-ul s-a apropiat...

Autor: Cristina Roşca

14.08.2019, 07:16 347

Online-ul va încheia 2019 la un pas de 40% cotă de piaţă, cât magazinele fizice specializate, arată estimările jucătorilor de pe piaţa de electro-IT. Hipermarketurile se menţin, pe când micii independenţi îşi continuă declinul, astfel că au ajuns să mai controleze nici 14% din vânzări faţă de o treime în 2012.

Între timp însă, în perioada 2012-2019 liderii Altex şi Flanco au deschis magazine în oraşele de 20.000-30.000 de locuitori, iar magazinele online şi-au extins livrarea în toată ţara. Această situaţie a dus la dispariţia multor re­ţele cu 1-2 unităţi.

Singurul segment constant din punctul de vedere al cotei de piaţă este cel al hipermarketurilor şi al altor magazine cu dominantă alimentară. Aceste unităţi au cucerit 6-7% din piaţă, iar cota a rămas constantă deşi piaţa de electro-IT a crescut pentru că şi lanţurile de hipermarketuri şi supermarketuri s-au extins şi au reuşit să cucerească noi clienţi. Reţelele de magazine fizice specializate rămân principalul canal de vânzare al produselor electro-IT cu o cotă de piaţă de circa 40%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO