Business Hi-Tech

Raport al Orange: piaţa telecomunicaţiilor din România a scăzut anul trecut cu 1%, ajungând la 3,28 miliarde de euro. Ce le spun francezii acţionarilor: Vodafone a devenit foarte agresiv, Telekom se chinuie, Digi a ajuns la 10% din piaţa mobilă

Raport al Orange: piaţa telecomunicaţiilor din România...

Autor: Adrian Seceleanu

18.07.2016, 00:08 3192

Piaţa de telefonie mobilă din România a înregistrat în 2015 un declin de 2%, până la valoarea de 2,05 mld. euro, dar evoluţia este mai bună faţă de anii precedenţi în condiţiile în care industria se află în plin proces de revenire la creştere pe fondul dezvoltării înregistrate de serviciile de date mobile şi al abundenţei de oferte, conform raportului anual către acţionari al grupului francez Orange, care este şi liderul pieţei de profil din România, cu peste 10 milioane de clienţi şi o cifră de afaceri de 4,6 mld. lei (1,03 mld. euro) anul trecut. Segmentul de servicii fixe de comunicaţii a crescut, dar, per ansamblu, piaţa tele­comu­ni­ca­ţiilor din România a scăzut uşor, la 3,28 mld. euro, con­form documentului citat.

Orange România şi-a păstrat anul trecut cota de piaţă din punctul de vedere al veniturilor, dar a scăzut uşor din punctul de vedere al numărului de clienţi, conform documentului. „Pe fondul scăderilor de pe segmentul de cartele preplătite şi al politicilor agresive de preţuri ale competitorilor săi, Orange a înregistrat o uşoară scădere a cotei sale de piaţă din punct de vedere al numărului de clienţi de telefonie mobilă până la 37%, dar a reuşit să-şi protejeze cota de piaţă după venituri“, potrivit sursei citate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO