Business Hi-Tech

Razboiul preturilor de pe piata TV: operatorii dau si un an de servicii gratuite

Razboiul preturilor de pe piata TV: operatorii dau si un an de servicii gratuite
01.06.2010, 00:00 82

RCS&RDS, Romtelecom si UPC, cei mai mari furnizori deservicii TV, telefonie fixa si internet fix din Romania nu dauniciun semn ca vor sa dea inapoi de la razboiul preturilor care lereduce veniturile si le erodeaza profiturile, aruncand luna de lunape piata noi oferte, din ce in ce mai agresive.

Cea mai recenta mutare apartine UPC, care stabileste pe piata unnou etalon in ofertele promotionale: un an de servicii gratuite.Campania promotionala a UPC, numarul doi pe piata TV din Romania,vine ca raspuns la o alta oferta de o agresivitate fara precedent aRCS&RDS si are drept miza principala retentia celor aproximativ800.000 de clienti ai serviciilor de cablu analogic.

Astfel, UPC le ofera un an de servicii gratuite (internet,telefonie fixa sau televiziune de inalta definitie - HD) clientilorde cablu analogic care trec la cablu digital pana la 31 iulie 2010si semneaza un contract pe doi ani cu compania. Clientii existentiai UPC pentru cablul analogic trebuie sa aleaga unul dintre cele 3servicii care sunt oferite gratuit. Clientii noi ai UPC care seaboneaza in perioada mentionata pot primi gratuit timp de un andoar serviciile de televiziune de inalta definitie.

UPC a inceput sa-si promoveze noua oferta de cateva zile prinspoturi TV.
In efortul de a-si proteja baza de clienti de atacurile agresiveale RCS&RDS, UPC si-a legat campania promotionala si deCampionatul mondial de fotbal care poate fi urmarit la calitate HDde clientii sai si a organizat si o tragere la sorti in care suntoferite ca premii 500 de televizoare Samsung HD Ready.
Oferta UPC vine in contextul in care in unele orase RCS&RDS leofera clientilor UPC servicii gratuite pana la expirareacontractului pentru a-i convinge sa-si schimbe furnizorul deservicii TV.
In plus, concurenta de pe piata TV s-a acutizat odata cu intrareaRomtelecom pe servicii TV prin internet (IPTV) si prin cablu (princompania NextGen). Dupa ce si-a vandut in mod neinspirat companiaproprie de cablu TV in anul 2005 catre o companie cumparataulterior de UPC, Romtelecom a revenit pe piata TV in 2006, prinplatforma de satelit Dolce. Compania a crescut de la zero laaproape 900.000 de clienti in mai putin de patru ani.
Liderul pietei ramane insa RCS&RDS, cu 1,6 milioane de clientipe cablu TV si 1,1 milioane de clienti pe satelit. Numarul doi,UPC, are un milion de clienti pe cablu si peste 200.000 deutilizatori pe televiziune prin satelit.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO