Gigantul controlat de Zoltan Teszari a cumpărat direct sau prin firme apropiate circa 100.000 de clienţi din 2014 până în prezent.
RCS & RDS, liderul pieţei locale de cablu TV, continuă să execute strategia agresivă de expansiune desenată de fondatorul său antreprenorul Zoltan Teszari din Oradea, bilanţul tranzacţiilor - realizate în mare parte prin firme apropiate grupului - urcând la aproape 100.000 de clienţi noi de la începutul anului 2014 până în prezent, au declarat pentru ZF mai multe surse din industrie.
WikiZF: Profilul companiei RCS & RDS S.A.
Compania ar fi plătit peste 10 mil. euro pentru aceste achiziţii.
„Cea mai recentă achiziţie este compania Pan Electro SRL, care are clienţi în judeţele Călăraşi şi Ialomiţa. RCS & RDS a preluat 14.000 de abonaţi pentru 2 milioane de euro, plus TVA“, a declarat pentru ZF o sursă de pe piaţă. Pan Electro avea puţin peste 10.000 de abonaţi a declarat pentru ZF o altă sursă din industrie, care a confirmat, de asemenea, preluarea.
În luna noiembrie a anului trecut în sfera de influenţă a RCS & RDS a intrat şi un jucător din Cluj, cu o bază de aproximativ 50.000 de clienţi, a spus o sursă pentru ZF. „RCS & RDS a plătit 130 de euro plus TVA pe fiecare abonat“, conform sursei menţionate, care a plasat tranzacţia la o valoare de peste 6 mil. euro, plătibili în rate.
Reprezentanţii RCS & RDS şi Pan Electro nu au răspuns până la închiderea ediţiei întrebărilor ZF. Pan Electro este deţinută de antreprenorul Adrian Mărgescu, care este şi vicepreşedinte al Asociaţiei de Comunicaţii Electronice din România, o organizaţie a firmelor de cablu.
Aceste două tranzacţii se adaugă celor prin care RCS a preluat în perioada ianuarie-septembrie 2014 circa 50.000 de clienţi de la operatorii Electrosim (Alba Iulia), Vesatel (Reghin), Canal 7 (Baia Mare), KATV Star (Cisnădie). Parte din preluări au fost realizate prin compania Clever Media Network, condusă de Adrian Tomşa, care ar fi în „sfera de influenţă“ a lui Teszari.
Cifra este una semnificativă - spre exemplu în întreg anul 2014 UPC a câştigat puţin peste 50.000 de clienţi pe net fix, o performanţă în condiţiile în care operatorul nu a făcut nicio achiziţie.