ZF 24

RCS & RDS îşi continuă strategia agresivă de achiziţii pe piaţa de cablu. Tranzacţii de peste 10 milioane de euro. Cabliştii mici se predau unul câte unul

RCS & RDS îşi continuă strategia agresivă de...

Autor: Adrian Seceleanu

26.03.2015, 00:09 6020

Gigantul controlat de Zoltan Teszari a cumpărat direct sau prin firme apropiate circa 100.000 de clienţi din 2014 până în prezent.

RCS & RDS, liderul pieţei locale de cablu TV, continuă să execute strategia agresivă de expansiune desenată de fondatorul său antreprenorul Zoltan Teszari din Oradea, bilanţul tranzacţiilor - realizate în mare parte prin firme apropiate grupului - urcând la aproape 100.000 de clienţi noi de la începutul anului 2014 până în prezent, au de­clarat pentru ZF mai multe surse din in­dustrie.

WikiZF: Profilul companiei RCS & RDS S.A.

Compania ar fi plătit peste 10 mil. euro pentru aceste achiziţii.

„Cea mai recentă achiziţie este compa­nia Pan Electro SRL, care are clienţi în judeţele Călăraşi şi Ialomiţa. RCS & RDS a preluat 14.000 de abonaţi pentru 2 mili­oane de euro, plus TVA“, a declarat pen­tru ZF o sursă de pe piaţă. Pan Electro avea puţin peste 10.000 de abonaţi a decla­rat pentru ZF o altă sursă din industrie, care a confirmat, de asemenea, preluarea.

În luna noiembrie a anului trecut în sfera de influenţă a RCS & RDS a intrat şi un jucător din Cluj, cu o bază de aproximativ 50.000 de clienţi, a spus o sursă pentru ZF. „RCS & RDS a plătit 130 de euro plus TVA pe fiecare abonat“, conform sursei menţionate, care a plasat tranzacţia la o valoare de peste 6 mil. euro, plătibili în rate.

Reprezentanţii RCS & RDS şi Pan Electro nu au răspuns până la închiderea ediţiei întrebărilor ZF. Pan Electro este deţinută de antreprenorul Adrian Măr­ges­cu, care este şi vicepreşedinte al Asociaţiei de Comunicaţii Electronice din România, o organizaţie a firmelor de cablu.

Aceste două tranzacţii se adaugă celor prin care RCS a preluat în perioada ianuarie-septembrie 2014 circa 50.000 de clienţi de la operatorii Electrosim (Alba Iulia), Vesatel (Reghin), Canal 7 (Baia Mare), KATV Star (Cisnădie). Parte din preluări au fost realizate prin compania Clever Media Network, condusă de Adrian Tomşa, care ar fi în „sfera de influenţă“ a lui Teszari.

Cifra este una semnificativă - spre exemplu în întreg anul 2014 UPC a câştigat puţin peste 50.000 de clienţi pe net fix, o performanţă în condiţiile în care operatorul nu a făcut nicio achiziţie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO