Business Hi-Tech

Realitatea paralelă a birocraţiei: ANAF Sector 1 a redenumit cozile de la ghişee “flux de contribuabili” şi se laudă cu “un nou sistem de management” al acestora, care “optimizează timpul de aşteptare”. Sistemul - un banal automat de bonuri de ordine - este defect

Anunţul privind defecţiunea este prins sănătos de ecranul aparatului

La Administraţia Sector 1 a Finanţelor Publice din Bucureşti nu există cozi la ghişee, ci “fluxuri de contribuabili”

Autor: Adrian Seceleanu

29.12.2017, 18:04 5603

La Administraţia Sector 1 a Finanţelor Publice din Bucureşti nu există cozi la ghişee, ci “fluxuri de contribuabili” care sunt administrate pe baza unui “nou sistem de management” - acestea sunt promisiunile făcute de conducerea ANAF Sector 1 celor care îi treg pragul, prin intermediul mai multor afişe lipite cu scotch pe uşile de sticlă de la intrare.

Dincolo de limbajul de lemn (“fluxul de contribuabili”), ceea ce iese în evidenţă şi din aceste anunţuri este mentalitatea cu care funcţionarii ANAF privesc spre exterior (“contribuabili”): aşa-numitul sistem de management nu pare gândit să grăbească rezolvarea unor probleme, să accelereze rezolvarea cererilor, soluţionarea petiţiilor ci să optimizeze inevitabilul - “timpul de aşteptare”. ANAF egal aşteptare.

Ce se află în spatele anunţurilor insistente privind timpul redus petrecut în “flux” după implementarea unui “nou sistem de management”? Un banal aparat de emitere a bonurilor de ordine, care este însă, defect, după cum o arată un anunţ tipărit pe o coală A4, coală care, exact cum te-ai aştepta într-o instituţie publică din România, este lipită neglijent cu mai multe benzi de scotch maro direct peste ecranul automatului. De notat că acest automat nu este aşezat la intrare, eventual lângă o persoană care să îţi poată da relaţii despre ghişeul la care trebuie să te duci pentru a rezolva o problema, ci undeva în interior, lucru care, s-ar putea spune, nu este de natură să optimizeze circulaţia contribuabililor către “fluxuri”.

Nu este o noutate pentru sistemul public, dar totuşi trebuie menţionat că întreg spaţiul de interacţiune al funcţionarilor cu “fluxurile de contribuabili” este plin de negaţii şi de mesaje de avertisment către vizitatori: atunci când merge, automatul de bonuri de ordine, adică “noul sistem de management al fluxului de contribuabili”, nu eliberează bon de ordine pentru mai multe ghişee; la micul geam de termopan unde vizitatorii sunt anunţaţi că se vând registre tronează un anunţ “NU AVEM REGISTRE”.

Dar imaginile spun mai mult decât alte 2.000 de cuvinte.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO