Piaţa de internet înregistrează anual o creştere de 7-8%, atât pe segmentul de clienţi persoane fizice, cât şi pe zona de business, în condiţiile în care comportamentul de consum s-a schimbat în mod vizibil în ultima perioadă, a declarat Robert Redeleanu, chief marketing officer al UPC România, la emisiunea ZF Live.
„Circa 5% din cetăţenii din mediul urban consumă acum conţinut video, canale tv, pe tabletă, laptop sau smartphone, iar 18% şi-ar dori să aibă acces la canalele tv oriunde şi oricând.“
Potrivit unui studiu prezentat de UPC, contribuţia broadbandului în economie era în 2013 de 3,5 mld. euro, respectiv 2,6-2,8% contribuţie în PIB. Acest indicator poate ajunge la 7-8 mld. euro în 2018, adică 5% din economie.
„Este un motor de creştere extraordinar în economie pentru că pe acest sector se bazează la rândul lor foarte multe industrii“, a precizat Redeleanu.
În prezent, infrastructura de internet din România este printre cele mai performante din Europa şi permite o viteză medie de peste 100 mbps, de patru ori peste nivelul mediu din Vest. În mod paradoxal, gradul de penetrare al serviciilor de internet este mai mic, de aproximativ 50% din numărul total de gospodării. În Vest, ratele de penetrare sunt undeva la 70-80%. Doar două treimi din companiile din România au conectivitate în bandă largă, faţă de 90-95% în ţările occidentale.
„Infrastructura din România este de ultimă generaţie. Investiţiile au început mai târziu aici decât în Vest, ceea ce a dus la o creştere accelerată a vitezelor oferite de operatori într-un timp foarte scurt“, a explicat directorul de marketing al UPC România.