Business Hi-Tech

Redeleanu, UPC: Serviciile de internet vor fi un motor de creştere şi în 2015

Autor: Roxana Rosu, Adrian Seceleanu

05.12.2014, 00:08 487

Piaţa de internet înregistrează anual o creştere de 7-8%, atât pe segmentul de clienţi persoane fizice, cât şi pe zona de business, în condiţiile în care comportamentul de consum s-a schimbat în mod vizibil în ultima perioadă, a declarat Robert Redelea­nu, chief marketing officer al UPC Ro­mânia, la emisiunea ZF Live.

„Circa 5% din cetăţenii din mediul urban consumă acum conţinut video, canale tv, pe tabletă, laptop sau smart­phone, iar 18% şi-ar dori să aibă acces la canalele tv oriunde şi oricând.“

Potrivit unui studiu prezentat de UPC, contribuţia broadbandului în economie era în 2013 de 3,5 mld. euro, respectiv 2,6-2,8% contribuţie în PIB. Acest indicator poate ajunge la 7-8 mld. euro în 2018, adică 5% din economie.

„Este un motor de creştere extraordinar în economie pentru că pe acest sector se bazează la rândul lor foarte multe industrii“, a precizat Redeleanu.

În prezent, infrastructura de internet din România este printre cele mai performante din Europa şi permite o viteză medie de peste 100 mbps, de patru ori peste nivelul mediu din Vest. În mod paradoxal, gradul de penetrare al serviciilor de internet este mai mic, de aproximativ 50% din numărul total de gospodării. În Vest, ratele de penetrare sunt undeva la 70-80%. Doar două treimi din companiile din Româ­nia au conectivitate în bandă largă, faţă de 90-95% în ţările occidentale.

„Infrastructura din România este de ultimă generaţie. Investiţiile au început mai târziu aici decât în Vest, ceea ce a dus la o creştere accelerată a vitezelor oferite de operatori într-un timp foarte scurt“, a explicat directorul de marketing al UPC România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO