Business Hi-Tech

Rezultate UPC la 9 luni: venituri mai mici cu 5%, dupa scaderea cu 6% a bazei de clienti

Rezultate UPC la 9 luni: venituri mai mici cu 5%, dupa scaderea cu 6% a bazei de clienti

UPC Romania, compania condusa de Jack Mikaloff, se confrunta cu o concurenta dura pe piata locala telecom

06.11.2008, 18:26 45

Veniturile UPC Romania au scazut, in primele noua luni, cu 4,7%, respectiv cu 11% in trimestrul al treilea, in conditiile in care numarul de clienti s-a redus cu aproape 6% fata de luna septembrie a anului trecut, determinat de pierderea a 15% din abonati pe segmentul televiziunii prin cablu analog.

Astfel, incasarile UPC pe piata romaneasca s-au redus, in perioada ianuarie-septembrie, la 169,3 mil. dolari, de la 177,8 mil. dolari in perioada similara a anului trecut, se arata in raportul trimestrial al grupului Liberty Global, din care face parte si compania olandeza UPC.
In intervalul iulie-septembrie, veniturile UPC Romania au scazut cu 11%, de la 60,6 mil. dolari la 53,9 mil. dolari.
Romania se numara printre pietele unde grupul Liberty Global semnaleaza intensificarea competitiei, fenomen care conduce la scaderea numarului de clienti si a veniturilor.
"Desi concurenta ne influenteaza pe toate pietele din Europa Centrala si de Est, ne confruntam cu intensificari mai puternice ale competitiei in Romania si Cehia. In Romania, acest factor a condus la scaderea venitului mediu pe utilizator, a incasarilor pe segmentele video si a veniturilor totale ale companiei, atat la noua luni, cat si in trimestrul al treilea", se arata in raport.
In perioada 30 septembrie 2007-30 septembrie 2008, numarul total de clienti ai companiei a scazut cu 6%, la 1.286.900 de abonati, in conditiile unei scaderi semnificative a utilizatorilor de cablu analog, de la 1.261.100 la 1.075.900.
"Ne asteptam la o competitie stransa si in viitor, atat in Romania si Cehia, cat si pe celelalte piete din regiune", precizeaza compania.
Pe toate celelalte segmente, compania a reusit sa atraga noi clienti.
Numarul de abonati la serviciile de televiziune prin cablu digital oferite de UPC Romania a crescut de 3,7 ori, la 73.300, in timp ce abonamentele pentru serviciile DTH erau, la 30 septembrie 2008, cu 59% mai multe decat in perioada similara a anului trecut.
Astfel, numarul total de clienti ai diviziei de televiziune prin cablu a scazut cu 6%, la 1.286.900, de la 1.367.200 in perioada similara din 2007.
In ceea ce priveste serviciile de internet, compania avea, la finele primelor noua luni, 225.300 de abonati, cu 43% peste nivelul raportat cu un an in urma, in timp ce aria de acoperire a crescut cu 13%, respectiv 172.200 de case, la 1.524.600 de locuinte.
UPC Romania a atras clienti noi si pe segmentul de telefonie, unde numarul de contracte s-a majorat cu 49%, la 120.600, in timp ce aria de acoperire s-a extins cu 13%, la 1.462.700 de gospodarii.
Pe de alta parte, Liberty Global semnaleaza presiuni inflationiste in Romania, Cehia, Ungaria, Slovenia, Belgia, Slovacia si Chile, care influenteaza cheltuielile operationale ale diviziilor Liberty Global de pe aceste piete, din punct de vedere al costurilor cu personalul.
Grupul a inregistrat pierderi de 36,3 mil. dolari in primele noua luni, de peste sase ori mai reduse decat rezultatul negativ de 225,4 mil. dolari din perioada similara a anului trecut, in timp ce veniturile au urcat cu circa 20%, la 7,9 mld. dolari.
Pierderea din primele noua luni este atribuita variatiilor de curs valutar ale monedelor nationale din tarile mentionate, printre care "deprecierea leului romanesc fata de euro", se arata in raportul companiei.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO