Business Hi-Tech

“Robotul” care ţine sistemul de vânzări al eMag a vândut televizoare de 2.700 de lei cu 180 de lei. Bilanţul preliminar al erorii: pierderi de 30.000 de euro

29.07.2010, 13:09 3063

O eroare tehnică a sistemului informatic care susţine magazinulonline al eMag, cel mai mare retailer IT&C din România, adeterminat reducerea sau mărirea chiar şi cu peste 2.500 de lei apreţurilor pentru câteva sute de produse, situaţie în care, spreexemplu, televizoare cu un preţ de listă de 2.700 de lei au pututfi comandate cu mai puţin de 200 de lei, a anunţat RaduApostolescu, directorul de marketing al eMag, într-o postare peblogul retailerului.

"Ne-am confruntat în acestă dimineaţă cu o problemă deinterconectare între servrele interne şi datacenter care a dus ladesincronizarea mecanismelor de actualizare a site-ului, rezultatulcel mai grav fiind afectarea preţurilor de vânzare pentru 463 deproduse", scrie Apostolescu, care a anunţat că eMag îşi va asumadiferenţele de preţ generate de eroare şi va livra la preţul de 180de lei televizoarele care costă de fapt aproape 3.000 de lei.

"O primă estimare a <<discounturilor>> pe careeroarea tehnică le-a oferit clienţilor şi pe care noi le vom onorase ridică la o sumă de aproximativ 132.000 Ron. (De exemplu 18televizoare afişate cu preţ mediu 180 Ron faţă de 2.700 Ron, 27notebookuri afişate la un preţ mediu de 130 Ron faţă de 1.800 Ronprecum şi alte produse diverse însumând 248 comenzi primite întreorele 2 şi 9:30). Deşi pentru cei care s-au trezit devreme azi,oferta a fost o afacere nesperată şi pentru noi o pierdereimportantă, ne asumăm eroarea şi mergem înainte".

Clienţii care au comandat la preţuri mai mari decât cele realevor primi produsele la preţul real, mai mic, potrivit luiApostolescu. "Celor care au comandat produse la preţuri mai micidecât oferta normală le vom livra produsele exact la preţulrespectiv iar celor care au comandat la preţuri mai mari le vomactuliza comenzile la preţul de listă corect".

Compania a fost nevoită să întrerupă timp de o oră accesul lapagina web pentru a înlătura problemele tehnice.

eMag a anunţat în luna februarie 2010 că magazinul online, careare un trafic lunar de aproximativ un milion de clienţi unici, vafi găzduit de centrul de date al companiei Hostway. "Hostway punela dispoziţia eMag servere dedicate de ultimă generaţie, bazate petehnologie Intel Nehalem. Retailerul va beneficia, de asemenea, deredundanţă completă la nivel de aplicaţii, baze de date, storage,climatizare şi alimentare electrică, iar conectivitatea la internetse va realiza prin 15 dintre cei mai mari furnizori de internet dinţară", potrivit datelor anunţate în februarie de cele douăcompanii.

Potrivit oficialilor eMag, eroarea nu are legătură cu serviciilefurnizate de Hostway ci de "căderea unei conexiuni a altuiprovider", situaţie în care retailerul nu va putea imputapierderile de aproximativ 30.000 de euro către o altă companie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO