Romtelecom a deschis un magazin online pe o platformă creată de Deutsche Telekom

12 apr 2011 Autor: Adrian Stefan Seceleanu

Un breloc din colecţia Bugatti din argint masiv, un aspirator Karcher, o periuţă de dinţi electrică Braun sau diverse electronice şi electrocasnice pot fi achiziţionate de marţi de la operatorul de telefonie fixă Romtelecom, după ce compania şi-a deschis un magazin online, la adresa www.clickshop.ro, pe o platformă şi după un model pus în practică de gigantul german Deutsche Telekom (DT) în Germania, Olanda şi Austria.

DT este acţionar indirect al Romtelecom prin grupul elen OTE.

Intrarea Romtelecom pe comerţul online, după ce operatorul a lansat recent şi un portal unde se pot vedea emisiuni TV live şi filme, arată atât preocuparea fostului monopol din telefonia fixă de a-şi mări prezenţa online, cât şi interesul ridicat şi nivelul de implicare al Deutsche Telekom pentru România - în ciuda declaraţiilor vagi sau refuzului de a comenta planurile privind piaţa locală ale germanilor.

Pentru moment în magazinul online al Romtelecom, denumit de operator "mall", sunt disponibile diferite produse aparţinând unor branduri internaţionale de marcă, care sunt livrate direct din Germania. Unele dintre produse au meniu sau tastatură în limba germană, însă numărul acestora este limitat.

"Produsele sunt de provenienţă germană, special aduse pentru comenzile Clickshop. Multe dintre acestea au avantajul unor preţuri mai mici decât cele similare existente pe piaţa autohtonă. Produsele cu tastatură în limbă germană precum laptopurile sau imprimantele sunt în nu­măr foarte limitat", a declarat pentru ZF Cristina Popescu, directorul de comunicare al Romtelecom.

Toate produsele au manuale de utilizare şi în format electronic, care pot fi descărcate direct de pe site. Transportul produselor achiziţionate este gratuit pentru orice comandă de peste 300 de lei.

Potrivit datelor de pe site, clienţii pot plăti şi cu cardul, achiziţiile fiind procesate prin saferpay.com, o soluţie furnizată de o companie parte a grupului elveţian SIX Group.

De ce a intrat Romtelecom pe acest segment de business? Pentru "venituri şi oportunitatea de a intra pe o piaţă foarte dinamică cum este cea a comerţului online", spune Cristina Popescu. Dar nu intră acest "mall" în contradicţie/concurenţă cu magazinul online deja lansat de Romtelecom pe site-ul propriu, unde se vând produse precum televizoarele? Oficialii Romtelecom susţin că nu: "Magazinul online s-a creat pentru a vinde servicii şi produse legate oarecum de serviciile noastre - televizoare, telefoane, modemuri, imprimante. Mallul online de produse clickshop.ro este un concept nou, făcând parte dintr-o nouă linie de business, după un model DT adaptat la nevoile şi cerinţele pieţei din România".

Romtelecom lucrează după un model german şi are rol de distribuitor, dar clickshop.ro este exclusiv în proprietatea Romtelecom, astfel că "mallul" ar putea lista şi produse locale. "Product Managerii împreună cu managerul shopului decid ce produse intră în portofoliu. Nu excludem, ba chiar ne dorim parteneriate cu firme locale."

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 13.04.2011

 
Cuvinte cheie:
Romtelecom
, magazin online
, Deutsche Telekom
, platformă

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat si va aparea dupa ce va fi moderat!

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!

zf.ro
Închide