Business Hi-Tech

Romtelecom, către sute de mii de clienţi din Bucureşti: Treceţi la fibră optică? E gratis

Romtelecom, către sute de mii de clienţi din Bucureşti: Treceţi la fibră optică? E gratis

Ovidiu Ghiman, Romtelecom: Confirmăm derula­rea unei campanii comerciale de migrare a clienţilor la servicii pe suport de fibră optică, în zonele acoperite din Bucureşti, însumând câteva sute de mii de gospodării

Autor: Adrian Seceleanu

20.07.2012, 00:06 5430

Câteva sute de mii de abonaţi la serviciile de internet ale Rom­telecom din Bucureşti vor fi chestionaţi până la finele aces­tui an dacă vor să migreze la serviciile furnizate de companie prin fibră optică, având astfel acces la viteze mai mari pe web, într-una dintre cele mai mari cam­panii de abordare directă a clienţilor desfă­şurate de companie.

Clienţii Romtelecom sunt fie abordaţi de agenţi de vânzări la domiciliu, fie sunaţi de operatori call-center pentru a li se propune schimbarea. "Confirmăm derula­rea unei campanii comerciale de migrare a clienţilor la servicii pe suport de fibră optică, în zonele acoperite din Bucureşti, însumând câteva sute de mii de gospo­dă­rii", a declarat pentru ZF Ovidiu Ghiman, di­rectorul co­mercial al operatorului. Potrivit datelor de pe piaţă, este vorba de apro­ximativ 500.000 - 600.000 de gospodării care se află în zone acoperite de reţeaua de fibră optică a ope­ra­to­rului. Romtelecom, care se află într-o lup­tă dură pentru clienţi cu UPC, RCS&RDS, dar şi cu reţele mai mici de cablu pe cea mai mare piaţă de servicii de date din România - Bucureşti -, nu va per­cepe nicio taxă pentru migrare.

"Această schimbare nu implică nici costuri şi nici modificarea perioadei con­trac­tuale", a spus Ghiman.

Dacă abonaţii acceptă trecerea la re­ţeaua pe fibră nu este necesară schimbarea cablurilor din locuinţă, ci doar, în anumite cazuri, a modemurilor dacă acestea nu sunt compatibile cu noile servicii, potrivit Rom­telecom.

Trecerea la infrastructura pe suport de fibră, care se realizează doar cu acordul cli­en­ţilor, îi permite Romtelecom să ofere viteze mai mari pentru serviciile de date, de până la 100 Mbps. În aceste condiţii clienţii pot achiziţiona de la companie şi servicii noi, aşa cum este televiziunea prin internet (IPTV). Compania vinde în această peri­oa­dă un pachet de servicii care include inter­net şi televiziune şi telefonie fixă fără minu­te incluse la un tarif de 57 de lei pe lună.

Cei mai mari competitori ai Romte­le­com pe piaţa de servicii de internet sunt RCS&RDS, care este şi lider de piaţă şi UPC, compania care oferă cele mai mari viteze de descărcare a datelor dintre cei mai mari operatori de pe piaţă - de până la 120 Mbps.

Anul trecut persoanele fizice şi com­paniile din România au plătit 467 mil. euro pentru serviciile de acces la internet, cu 48% mai mult decât în urmă cu un an, po­trivit datelor de la Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Romtelecom a avut anul trecut venituri de 655 mil. euro, potrivit datelor din rapor­tul financiar al grupului elen OTE, acţiona­rul majoritar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO