Business Hi-Tech

Romtelecom iese la atac: tarifele la internet si televiziune cad cu 45%

Romtelecom iese la atac: tarifele la internet si televiziune cad cu 45%
18.02.2009, 00:00 2756

Romtelecom, unul dintre cei mai mari operatori telecom de pe piata locala, a redus luni cu peste 45% tarifele pentru serviciile de televiziune prin satelit si acces la internet, in cadrul unei campanii agresive prin care operatorul urmareste sa-si dezvolte portofoliul de clienti.

De asemenea, compania a renuntat sa mai perceapa taxe pentru serviciile de instalare si ofera gratuit in custodie si echipamentele necesare utilizarii internetului sau televiziunii. Spre exemplu, Romtelecom ofera gratuit un modem Wi-Fi pentru serviciul Clicknet, care anterior putea fi achizitionat pentru 120 de euro. In mod similar, compania nu mai percepe nici taxa de 35 de euro pentru instalarea televiziunii prin satelit.
Oferta, disponibila pana la data de 15 aprilie, este valabila doar pentru clientii serviciului de telefonie fixa al Romtelecom (care detin deja sau contracteaza pana in 15 aprilie un abonament de telefonie fixa).
In prezent mai putin de 20% din cei trei milioane de utilizatori ai serviciului de telefonie fixa ai Romtelecom sunt clienti Dolce sau Clicknet. Romtelecom este interesata astfel sa atraga acesti clienti catre televiziune si internet, pentru ca astfel se asigura ca nu pierde clienti pe telefonia fixa. De asemenea, prin aceste tarife agresive pentru Dolce si Clicknet, Romtelecom vrea sa atraga si fosti sau noi clienti de pe piata.
"Aceasta oferta promotionala face parte din strategia Romtelecom de a-si consolida pozitia pe segmentele de servicii de internet de banda larga si televiziune, in paralel cu a stabiliza si a reduce scaderea numarului de clienti pentru telefonia fixa. Scopul principal al acestei oferte este atragerea de noi clienti pentru toate serviciile din portofoliul companiei", spune directorul de relatii publice al Romtelecom, Cristina Popescu.
Utilizatorii care nu au telefon fix de la Romtelecom platesc tarife mai mari pentru a utiliza Dolce, in timp ce serviciul de acces la internet nu poate fi utilizat decat impreuna cu un abonament de telefonie fixa de la Romtelecom. "Promotia este valabila in peste 100 de localitati din toata tara, in general orase cu un numar si o densitate relativ ridicata a utilizatorilor, in care structura de costuri a permis imbunatatirea ofertei", a adaugat Popescu.
Aceasta este prima reducere agresiva de preturi lansata de un operator telecom pe piata locala de la finele anului trecut, cand situatia economica a inceput sa se deterioreze. RCS&RDS, unul din cei mai agresivi concurenti pe segmentul preturilor de pe piata locala, a majorat in decembrie 2008 cu 8-9% tarifele in lei din cauza scaderii monedei nationale in fata euro.
Romtelecom a redus de la 4,9 euro la 2,7 euro pe luna tariful lunar pentru serviciile Dolce, taxa ce este valabila pe intreaga durata a contractului (doi ani). Cu un tarif lunar de 13 lei Romtelecom Dolce a ajuns astfel pe picior de egalitate cu pretul practicat de cel mai agresiv jucator de pe piata, RCS&RDS - o situatie de neimaginat in urma cu cativa ani. Romtelecom incearca astfel sa profite de situatia RCS&RDS, care a scumpit recent abonamentele si a reintrodus taxa de instalare si de custodie pentru echipamentele Digi TV. RCS&RDS, operator care nu are in spate un grup telecom puternic, s-a dezvoltat puternic in ultimii zece ani printr-o serie succesiva de credite si tarife agresive la limita profitabilitatii. In ultimele luni insa, operatorul a majorat preturile si a renuntat la unele echipamente sau servicii oferite gratuit.
Romtelecom este al doilea jucator de pe piata de televiziune prin satelit, dupa RCS&RDS - prima companie care a lansat in Romania acest tip de servicii, in decembrie 2004.
Operatorul controlat de grupurile Deutsche Telekom (Germania) si OTE (Grecia) are in vedere o crestere puternica si pe segmentul de internet, unde este, de asemenea, al doilea jucator de pe piata, dupa RCS&RDS. Obiectivul agresiv al companiei, care trebuie sa atraga peste 200.000 de clienti noi pentru a depasi RCS&RDS pe acest segment, este probabil unul dintre motivele care au determinat Romtelecom sa duca tariful celui mai ieftin abonament la 4,1 euro pe luna.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO