Business Hi-Tech

Samsung devine tot mai puternic pe telefoane şi anunţă profit record

 Samsung devine tot mai puternic pe telefonie şi anunţă profit record

Autor: Marius Oncu

26.10.2012, 11:49 1167

Profitul net în perioada de trei luni încheiată la 30 septembrie a urcat cu 91%, la 6.560 miliarde de woni (6 miliarde de dolari), în timp ce analiştii anticipau 6,25 miliarde de woni.

Câştigul la divizia de telefoane mobile a avansat, după ce introducerea Galaxy S III şi Note II au ajutat grupul să concureze mai bine cu Apple, un client cheie al operaţiunilor de componente, dar rival în procese legate de patente pe patru continente.

Samsung se va confrunta cu o piaţă mai dificilă în perioada vânzărilor de sărbători, după ce şi Apple şi-a îmbunătăţit oferta de produse, prin introducerea unui nou iPhone, a iPad mini şi a unui nou iPad clasic. De asemenea, Microsoft a lansat tableta Surface.

"Cifrele pe partea de telefonie mobilă au fost foarte solide. Confirmă din nou că nu există pe piaţă alt competitor pentru Samsung decât Apple", a declarat Kim Young Chan, analist la Shinhan Investment Corp.

Concurenţa se va intensifica, probabil, în ultimele trei luni ale anului, în contextul temerilor privind încetinirea economică, a avertizat Smsung. Grupul se va concentra pe produse cu valoare ridicată şi va încerca să majoreze vânzările de tablete, cu mai multe modele echipate cu stylus şi dispozitive mai ieftine.

Cel mai mai mare producător de electronice de consum din Asia intenţionează, de asemenea, să introducă noi televizoare cu tehnologii 3D şi de navigare pe internet, pentru a-şi proteja afacerile de o scădere a cererii pentru cipuri de memorie.

Vânzările au totalizat 52.180 miliarde de woni, aproape 20% din PIB al Coreei de Sud, în urcare de la 41.270 miliarde de woni în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Samsung a livrat în trimestrul al treilae un număr record de 56,3 milioane de smartphone-uri, reprezentând o cotă de 31,3% din piaţa mondială, potrivit firmei de cercetare IDC. Apple este pe doi după cota de piaţă, de 15%, aferentă celor 26,9 milioane de iPhone-uri vândute. Pe poziţia a treia se află Research In Motion, producătorul Blackberry, cu 4,3%, ZTE China pe locul următor cu 4,2%.

În trimestrul al doilea, Samsung a avut cotă de piaţă de 32,6%, iar Apple de 16,9%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO