Business Hi-Tech

Scop Computers: Crestem cu cel putin 35% in 2006

26.01.2006, 20:43 37

Partenerii din retail au reusit sa creasca afacerea de distributie a companiei Scop Computers.

Distribuitorul de echipamente si solutii IT a obtinut anul trecut o cifra de afaceri de 55 de milioane de euro, in crestere cu 40% fata de 2004, a declarat Horia Chitu, director executiv al companiei.

Anul acesta, targetul de crestere pentru companie este de 35-40% a precizat el, notand ca segmentul cu cea mai mare rata de crestere a fost distributia catre partenerii din retail - plus 300% ca volum, comparat cu anul anterior.

Aproape la fel de spectaculoasa a fost cresterea inregistrata pe partea de laptopuri, plus 172% ca numar de unitati vandute in 2005. "Consideram ca avem o cota de piata de 25% pe piata de laptopuri, aproape 40% pe domeniul computerelor portabile de marca", a spus el. Horia Chitu a estimat pentru ZF ca Scop a vandut anul trecut circa 24.000 de laptopuri.

Activitatea de distributie a companiei a reprezentat circa 85% din totalul afacerilor companiei, iar vanzarile directe au acoperit restul de 15 procente. De asemenea, Scop a inregistrat o evolutie ascendenta in segmentul videoproiectoarelor, unde numarul de unitati vandute s-a dublat, ceea ce a permis companiei sa detina o cota de peste 20% din piata de profil.

Cresterea afacerilor Scop a fost sustinuta de asemenea de extinderea retelei de parteneri, cu aproape 100 de noi companii, numarul total al acestora fiind de peste 1.000.

Scop Computers distribuie pe piata din Romania marcile Toshiba, Microsoft, HP, Fujitsu Siemens, Kyocera, Sony, Veritas, 3Com si Acer. Pentru companie a devenit extrem de importanta afacerea cu echipamente si solutii pentru biroul digital.

"Vanzarile de imprimante, multifunctionale si servicii conexe au totalizat circa 9 milioane de euro anul trecut", a declarat pentru ZF Horia Chitu. Aproape e 5 milioane de euro au reprezentat vanzarile directe de produse din acest segment.

Directorul executiv al companiei a explicat ca foarte multe companii estimeaza gresit cheltuielile legate de imprimare si copiere, axandu-se de fapt pe costul echipamentului in loc sa vada celelalte costuri pe termen lung.

"Pentru o imprimanta foarte ieftina, pretul in sine reprezinta 4-5% din costurile totale de utilizare", a explicat Horia Chitu. Practic, cosumabilele costa prea mult pentru a fi o afacere rentabila.

In cazul unei imprimante mai sofisticate, pretul aparatului ajunge la 15% din total, iar la multifunctionale ajunge la 33% din total. "Trebuie spus ca, la majoritatea licitatiilor, caietele de sarcini se bazeaza pe cel mai mic cost la echipamente, nu se refera la costul total de exploatare", a explicat el. In unele cazuri, companiile pot economisi mii de euro pe luna implementand solutia potrivita de imprimare si copiere.

Mai mult, pot apela la serviciile de printare: clientul primeste un echipament in custodie si plateste doar un cost pe pagina, in functie de utilizarea acestuia, pret care include si service, consumabile si celelalte costuri.

Scop Computers este o companie 100% romaneasca, iar printre actionari se numara si echipa de management.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO