Business Hi-Tech

Cine este Cris Radu - noul şef al Adobe România

Cine este Cris Radu - noul şef al Adobe România
16.07.2016, 11:36 4463

Alexandru Costin, unul dintre fondatorii Interakt Online, firma de soft achiziţionată în urmă cu zece ani de Adobe şi transformată într-un centru de cercetare & dezvoltare, va pleca la sediul central din SUA al gigantului software pe poziţia de senior director pentru servicii online pentru două dintre cele mai importante produse din portofoliul firmei.

După ce Alexandru Costin a acceptat un job în SUA, poziţia de site leader (echivalentul funcţiei de country manager) a fost preluată, luna trecută, de Cris Radu, care lucrează pentru Adobe România de aproximativ şase ani. „Am terminat Automatică şi Calculatoare la Politehnica din Bucureşti în 1999. Am lucrat la Romsys şi UTI în cadrul unor proiecte guver­namentale.

Acolo era piaţa cea mai mare în anii respectivi, la începutul anilor 2000 cele mai complexe lucruri pe care le puteai face pe piaţa locală erau aceste proiecte mari care se făceau pentru zona guvernamentală.

La un moment dat, relativ repede în carieră, am făcut schimbarea de la pro­gramator la manager, nu mai codez de vreo zece ani de zile, poate doar ca hobby, ca să mă ţin în linie cu tehnologia.

Am ajuns în Adobe în anul 2010. A fost o tranziţie radicală, am plecat de la un grup care avea vreo 70 de oameni şi făceam proiecte destul de mari şi de importante iar prima mea echipă a fost de trei oameni, din poziţia de engineering manager, era o poziţie de entry-level la acea dată“, povesteşte noul şef al Adobe.

 

Planuri de recrutare - încă 50 de oameni în 2016

Centrul Adobe din România, cel mai mare pe care îl deţine gigantul american în regiune, are în plan să mai angajeze în acest an aproximativ 50 de oameni, spune Cris Radu. „Vom mai recruta încă 50 de oameni până la sfârşitul anului aproape exclusiv pentru zona de inginerie. E o cerere foarte mare pentru partea de cloud şi big data. Adobe e unul dintre puţinele locuri din România unde poţi să faci R&D. Nu ne-am gândit să mergem în alte oraşe din România. Atâta timp cât putem creşte în acelaşi sediu nu avem nicio intenţie să îl schimbăm, avem destul de mult loc aici. Mai avem de crescut cu sute de oameni până să ne gândim să ne diversificăm“.

Echipa de ingineri de la centrul de cercetare şi dezvoltare din România al Adobe a dezvoltat în ultimii ani unul dintre cele mai importante produse ale Adobe.

Excepţia de la regulă: softul creat în totalitate de românii de la Adobe, pentru care americanii sunt cei care oferă servicii de suport

„Produsul care a fost făcut în totaltate în România este TV Everywhere, care acum poartă numele Adobe Primetime Authentication. Este un exemplu bun de activitate de cercetare & dezvoltare pe care o poţi face chiar dacă nu eşti în piaţă unde este în folosit în principal produsul. Tot ce facem noi este implementat în SUA după care încet încet ajunge în Europa şi restul lumii“.

„Adobe Primetime Authentication e produsul care conectează consumatorii de video pe internet cu producătorii de conţinut, fie că este vorba de Disney sau NBC. Dacă un utilizator a plătit să vadă la TV un program, softul nostru îi ajută să urmărească pe orice canal conţinutul pe baza acelui cont, indiferent de echipament. Conectarea aceasta între sutele de producatori de conţinut şi sutele de cablişti - toată bucata aceasta - cine are acces la ce şi cum trebuie să-şi primească videlul trece prin acest soft al Adobe. Product managerul care îl făcea aici în România s-a relocat şi el în San Francisco anul trecut ca să fie mai aproape de piaţă, dar în continuare produsul este făcut integral în România, de la partea de produs până la cea de dezvoltare şi de project management şi operaţiuni în cloud. Totul este făcut local dar, ca să fie o situaţie «weird» (ciudată - n. red.) suportul îl avem în SUA, pentru că acolo sunt cei mai mari clienţi ai noştri“, relatează Cris Radu.

 

Costin: Sistemul de taxare din America e groaznic, când am primit primul fluturaş am avut un şoc

Cadrul fiscal general din România şi în special cel dedicat programatorilor sunt unele care favorizează angajaţii din această industrie, impozitele achitate fiind mult mai mici decât cele din SUA, povesteşte Alexandru Costin. „În SUA sistemul de taxare este groaznic, România este din punct de vedere taxe - mai ales pentru softişti - şi le mulţumim pentru acest lucru lui Varujan Pambuccian şi ANIS - într-o situaţie extrem de favorizată şi în care este efectiv interesant să rămâi în România în majoritatea cazurilor. Când mi-am primit primul fluturaş din America şi am văzut taxele, uau, a fost un şoc. Taxele sunt de 40-50%, mai ales în California este o taxă suplimentară de încă 10% a statului. Taxele sunt foarte mari, dar primeşti şi servicii mai bune. România este foarte atractivă din punctul de vedere al sistemului de taxe“.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO