Business Hi-Tech

Şeful Google deplânge soarta „generaţiei Facebook“: vor ajunge să-şi schimbe numele

Şeful Google deplânge soarta „generaţiei Facebook“: vor ajunge să-şi schimbe numele
18.08.2010, 23:45 47

Eric Schmidt, CEO-ul Google, cel mai mare motor de căutare dinlume, susţine că utilizatorii care postează informaţii personale peinternet, în special pe populara reţea de socializare Facebook, arputea fi nevoiţi în viitor să-şi schimbe numele pentru a-şi ascundetrecutul - aşa cum este el "povestit" de pozele şi mesajele de peinternet, relatează cotidianul britanic The Independent.

"Nu cred că societatea înţelege ce se întâmplă când oriceinformaţie este disponibilă, cunoscută şi stocată mereu. Trebuie săne gândim serios la aceste lucruri", spune directorul Google.

Publicaţia britanică acordă spaţii largi afirmaţiilor luiSchmidt, insistând însă asupra contradicţiilor existente între ceeace spune şeful Google şi ceea ce face de fapt compania americană.The Independent notează, de exemplu, că Google încasează anualmiliarde de dolari tocmai din căutările pe internet şi dincolectarea şi stocarea datelor utilizatorilor pentru a le folosiapoi pentru campanii de publicitate personalizate.

Gigantul american deţine de asemenea site-ul de videosharingYouTube, unde utilizatorii îşi postează propriile videoclipuri, şiprocesează miliarde de e-mailuri prin serviciul Gmail.

De asemenea, prin serviciul Google Street View, gigantulamerican oferă imagini cu străzile oraşelor. O serie de achiziţiirecente indică faptul că Google se îndreaptă spre sectorulreţelelor sociale - segmentul unde apar cele mai multe probleme deprotecţie a datelor personale, relatează cotidianul britanic.

În prezent, peste 600 de milioane de persoane au conturi pereţele de socializare, 500 de milioane fiind numai pe Facebook,reţea de socializare care a fost implicată de-a lungul timpului îndiferite scandaluri legate de păstrarea datelor utilizatorilor.

În România, peste 1,5 milioane de persoane au conturi peFacebook.

"Misiunea declarată a Google este de a înregistra oriceactivitate de pe internet şi apoi de a o face publică, iar acestlucru aduce profituri foarte mari tocmai pentru că societatea nuînţelege consecinţele postării informaţiilor online", este depărere Chris Williams, editor la site-ul de ştiri tehnologice TheRegister.

Google critică public Facebook, dar pe de altă parte sepregăteşte pentru a rivaliza cu reţeaua socială, una dintre celemai de succes afaceri din ultimii ani. Cea mai recentă esteachiziţia Jambool, companie specializată în jocurile online pentrureţelele sociale. În această lună Google a cumpărat cu 200 demilioane de dolari Slide, dezvoltator de aplicaţii pentru Facebookşi a investit 100 de milioane de dolari în Zynga, cel mai maredezvoltator de jocuri pentru reţele sociale.

Potrivit Financial Times, gigantul american a făcut mai multachiziţii pentru a-şi dezvolta propria infrastructură de reţeasocială. "Vom vedea în viitor o apropiere a Google spre sferasocială în următoarele luni. Şi asta ar putea fi riscant pentruFacebook", a declarat Augie Ray, analist la compania de cercetareForrest Research.

"Au eşuat în a inova singuri şi acum aruncă banii pe alţii",comentează critic achiziţiile Google o persoană apropiatăFacebook.

Google a mai avut o tentativă de a lupta împotriva Facebook,prin Google Buzz, un serviciu de mesagerie integrat în Gmail.Acesta nu a avut succes deoarece avea puţine opţiuni şi nu includeajocuri sau aplicaţii, potrivit Financial Times.

Ce spune Eric Schmidt

  • Internetul este primul lucru construit de umanitate pe careumanitatea nu-l înţelege. Este cel mai mare experiment în anarhiedin istoria umanităţii
  • Arată-ne 14 fotografii cu tine şi te vom putea identifica.Crezi că nu ai 14 fotografii cu tine pe internet? Ai pozele de peFacebook! Oamenii învaţă că este foarte util să ai instrumente caresă ţină minte ce faci, pentru că uiţi. Dar societatea nu epregătită pentru întrebări legate de conţinutul informaţiiloronline
  • Când a apărut internetul, îmi amintesc că am fost şocat să vădcum lumea nu era aşa cum am crezut, că erau o mulţime de metodeprin care oamenii o vedeau.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO