Business Hi-Tech

Şeful Liberty Global: Investim în extindere pe mai multe pieţe, inclusiv în România; uşa rămâne deschisă pentru Vodafone

Mike Fries: Pe lângă proiectul Light­ning din Marea Britanie vom investi şi în extinderea reţelelor noas­tre în noi teritorii din Germania, Po­lonia, Ro­mâ­nia, Elveţia, Aus­tria

Mike Fries: Pe lângă proiectul Light­ning din Marea Britanie vom investi şi în extinderea reţelelor noas­tre în noi teritorii din Germania, Po­lonia, Ro­mâ­nia, Elveţia, Aus­tria

Autor: Adrian Seceleanu

21.03.2016, 00:02 577

Grupul american Liberty Global (LGI) va investi în acest an în extinderea reţelelor sale fixe în zone pe care nu le acoperă deja în mai multe ţări din Europa, printre care se numără şi România, ca parte a unei strategii care vi­zea­ză accelerarea ratei de creştere a veniturilor, a declarat Mike Fries, preşedinte şi CEO al operatorului de cablu, în cadrul unei confe­rinţe organizate de Deutsche Bank.

„Nu ne aşteptăm să funcţionăm într-un me­diu cu o creştere mai redusă, ci într-unul cu o creştere mai puternică. Businessul este pe cale să accelereze din punct de vedere al ratei de creş­tere, este o evoluţie care va fi deter­mi­na­tă de mai mulţi factori, printre care se nu­mă­ră ex­pan­siunea reţelelor. Pe lângă proiectul Light­ning din Marea Britanie (o investiţie de 3 mld. lire sterline prin care vor fi acoperite 4 mi­lioane de gospodării cu o reţea de internet fix rapid - n. red.) vom investi şi în extinderea reţelelor noas­tre în noi teritorii din Germania, Po­lonia, Ro­mâ­nia, Elveţia, Aus­tria - ca să nu­mesc doar câte­va pieţe“, a de­clarat Mike Fries. „Printre cei­lalţi factori pe care ne bazăm pen­tru creş­te­rea veniturilor se numără o abor­dare mai agre­si­vă în segmentul comercial - seg­men­tul B2B şi în special segmentul IMM şi vân­zarea de servicii de comunicaţii mobile către clienţii de servicii fixe.“

Pe piaţa din România, Liberty Global ac­ţio­nează sub brandul UPC şi este al doilea ju­că­tor de pe piaţa de cablu TV şi al treilea ju­cător de pe internet şi telefonie fixă. UPC nu a lansat în România şi servicii de telefonie mo­bilă sub forma unui operator mobil virtual, aşa cum a procedat pe alte pieţe. Planul de ex­pan­siu­ne al reţelei despre care vorbea şeful Liberty Global are ca obiectiv în acest an în Ro­mânia acoperirea a încă 300.000 de gos­po­dă­rii pe lângă cele 2,6 milioane acoperite la fi­nele anului tre­cut, conform unor date anunţate an­te­rior de echipa locală. Bugetul total de inves­tiţii al UPC România pe 2016 se ridică la 50 mil. euro.

În ceea ce priveşte posibilitatea ca Liberty Global să creeze companii în comun cu brita­ni­cii de la Vodafone şi pe alte pieţe, după mo­de­lul din Olanda, Mike Fries a spus că mo­mentan nu există asemenea discuţii fără a ex­clude o asemenea posibilitate în viitor.

„Am evaluat proiectul joint venture-ului din Olanda fără a lua în calcul alte operaţiuni“, a declarat şeful Liberty Global. El a insistat asupra faptului că tranzacţia din Olanda nu implică automat alte acorduri pe alte pieţe. „Au existat numeroase informaţii privind negocierile pe care le-am purtat anul trecut cu grupul Vodafone în legătură cu un potenţial schimb de active. Uşa este mereu deschisă, ca să spun aşa, dar oamenii nu ar trebui să caute indicii pentru un acord mai extins în acordul semnat în Olanda. Dar uşa noastră este mereu deschisă, aşa cum am mai spus.“

Şi Vittorio Colao, CEO al Vodafone, a declarat recent că grupul britanic nu discută cu Liberty Global alte tranzacţii şi că pentru moment se va concentra pe operaţiunile mobile pe piaţa din România. „Pentru mo­men­tul de fa­ţă strategia noastră (din România - n. red.) este concentrată pe segmentul mobil. (…) „Pentru moment nu discutăm cu Liberty Glo­bal alte asemenea tranzacţii (la fel ca în Olanda - n. red.)  care să vizeze alte pieţe“, a spus Colao.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO