Business Hi-Tech

Smartphone-urile au ajuns în 40% din locuinţe faţă de 29% în 2013, dar România este tot codaşă în UE

Smartphone-urile au ajuns în 40% din locuinţe faţă de...

Autor: Cristina Rosca

26.06.2015, 00:08 741

Smartphone-urile, produse care acum circa un deceniu abia îşi făceau intrarea pe piaţa locală, au ajuns la finalul lui 2014 la o rată de penetrare de 40%, în creştere accelerată de la 29% în urmă cu doar un an.

Cu toate acestea, piaţa locală este codaşă atât în regiune şi în Europa, unde rata de penetrare depăşeşte 70%, ajungând în cazul Germaniei la peste 100%. Astfel, în cea mai dezvoltată economie din Europa, fiecare gospodărie are cel puţin un „telefon deştept“.

Piaţa de electro-IT a fost una dintre cele mai lovite de criză, pierzând aproape ju­mătate din valoare în perioada 2009-2010, pentru ca apoi să revină timid. Primul avans semnificativ a avut loc anul trecut, când vânzările cumulate atât de frigidere şi alte electrocasnice mari, dar şi de computere sau smartphone-uri au depăşit 2 mld. euro pentru prima dată după 2008.

Chiar şi în perioada de criză însă, vânzările de smart­phone-uri s-au aflat pe un trend ascendent, sfidând scă­derea apetitului de consum al românilor. Mai mult, trendul ascendent a continuat şi în ultimii ani. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO