Business Hi-Tech

Smartphone-urile ştiu multe informaţii despre utilizatori, dar nu prea ştiu să le ţină secrete. Vedeţi aici ce aplicaţii sunt cele mai "guralive"

Deşi nu ştiţi, aplicaţiile pe care le aveţi pe telefoanele iPhone sau Android trimit informaţii proprii către companii. Vedeţi aici ce aplicaţii sunt cele mai "guralive"

Vedeţi aici ce aplicaţii sunt cele mai "guralive"

Autor: Adrian Voicu

18.12.2010, 16:32 257

Smartphone-urile ştiu foarte multe despre utilizatorii lor,numere de telefon, locaţia acestora şi chiar numele acestora. Daraceste telefoane nu ştiu să păstreze aceste secrete, arată oanaliză a Wall Street Journal. Astfel, analiza a 101 de aplicaţii pentrusmartphone-uri iPhone sau Android a arătat că 56 dintre acesteatransmiteau numărul unic de identificare al telefonului unor terţecompanii fără ca utilizatorii să ştie. 47 dintre acestea trasmiteaulocaţia în care se află telefonul. Cinci trimiteau informaţiilegate de vârstă, sex şi alte detalii personale unor terţepărţi.

Analiza a mai arătat că aplicaţiile iPhone trasmit mai multeinformaţii decât cele care folosesc sistemul de operare Android dela Google.

Printre aplicaţiile care transmit cele mai multe informaţii senumără TextPlus 4, o aplicaţie de mesagerie. Conform analizei WSJ,aplicaţia trimite ID-ul telefonului către opt companii depublicitate şi codul poştal al zonei în care este folosittelefonul, împreună cu vârsta şi sexul utilizatorului către douăcompanii.

De asemenea, versiunile pentru Android şi iPhone ale aplicaţieide muzică prin internet Pandora trimit informaţii legate de vârstă,sex, locaţie către diverse companii de publicitate. Versiunilepentru iPhone şi Android ale jocului Paper Toss trimit numărul deidentificare al telefonului către cel puţin cinci companii. Grindr,o aplicaţie pentru întâlniri între persoane homosexuale, trimitinformaţii despre sex, locaţie şi ID-ul telefonului către treicompanii de publicitate.

Întrebaţi despre comportamentul aplicaţiilor lor, producătoriiau declarat că acestea nu transmit numele utilizatorilor. Detaliilepersonale precum vârsta şi sexul sunt oferite voluntar de cătreutilizatori.

De asemenea, s-a dovedit că din cele 101 aplicaţii, 45 nu oferăun contract de confidenţialitate pe site-uri sau în interiorulaplicaţiilor. Acest lucru a fost posibil deoarece nici Apple, niciGoogle nu impun asemenea politici de confidenţialitate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO