Soft, servicii IT, gadgeturi şi echipamente - oferta firmelor româneşti care participă la Mobile World Congress din Barcelona. GALERIE FOTO

28 feb 2012 Autor: Adrian Seceleanu

Standul României de la Mobile World Congress din Barcelona

Vezi galeria foto Ediţia din acest an a Mobile World Congress, cel mai mare târg din lume dedicat telefoniei mobile, numără în acest an peste 1.400 de expozanţi şi peste 60.000 de participanţi. Două companii din România participă cu un stand separat: Bidefender şi Rhode & Schwartz Topex. Mai multe companii sunt prezente la târg într-un stand comun, sub brandul „RomaniaIT - creative talent. Technichal excellence“, realizat cu fonduri de la Ministerul Economiei şi Comerţului.

Compania braşoveană Allview, care vinde diferite gadgeturi sub brandul Allview, prezintă la târgul de la Barcelona întreaga gamă de tablete, telefoane mobile şi smartphone-uri, pe care îşi propune să le lanseze pe noi pieţe din Europa.

"Prezentăm în premieră la Barcelona tabletele noastre echipate acum cu noua variantă a sistemului de operare Google Android, respectiv versiunea 4.0 Ice Cream Sandwich dar şi o nouă tabletă din gama Speed, cu o diagonală de 9,7 inchi, pe care urmează să o lansăm pe piaţă în aprilie", a declarat pentru ZF Lucian Peticilă, directorul general al companiei. "Căutăm parteneri pentru a intra pe noi pieţe europene, pe lângă cele pe care le acoperim deja şi printre care se numără ţări ca Spania sau Olanda". Aproximativ 10% din cifra de afaceri a Allview, care a depăşit anul trecut

2 mil. euro, vin din exporturi, spune Lucian Peticilă. În acest an compania se va concentra şi pe piaţa din Germania, prima în care firma românească îşi va deschide un birou şi va angaja mai mulţi oameni. "Germania este o piaţă mare, astfel că am hotărât să o abordăm temeinic: vom deschide un birou şi vom avea mai mulţi oameni care să lucreze la extinderea businessului. În prezent am angajat deja un om şi avem doi distribuitori".

Compania timişoreană de software Qualteh, cu o cifră de afaceri de aproximativ 250.000 de euro anul trecut, prezintă la Barcelona platforma de aplicaţii de business IQteh, care este accesibilă şi de pe smartphone-uri Blackberry, Windows sau Android şi care include mai multe module - de la cele de automatizare a forţei de vânzări până la resurse umane şi gestiunea relaţiilor cu clienţii. Aplicaţiile sunt completate şi de echipamente speciale care pot fi conectate la smartphone-uri - precum o imprimantă portabilă de mici dimensiuni sau un echipament un pic mai mare decât un pix care poate scana rapid documente - care să ajute angajaţii să îşi poată realiza activitatea în condiţii de mobilitate. Spre exemplu modulul de automatizare a forţei de vânzare le oferă" angajaţilor pe telefon module prin care pot realiza activităţi precum planificarea vizitelor la clienţi, preluarea comenzilor, verificarea stocurilor de produse, verificarea soldurilor clienţilor. Compania românească a câştigat anul trecut un premiu de la compania canadiană Research in Motion, producătorul Blackberry, pentru IQteh. Platforma IQteh este disponibilă printr-o soluţie cloud, respectiv printr-un abonament, iar clienţii nu trebuie să facă investiţii în servere sau alte echipamente pentru a o utiliza. Compania este şi partener oficial al Blackberry.

"Negociem în prezent şi cu două bănci din România implementarea unei soluţii din portofoliul nostru", a spus pentru ZF Radu Moldovan, software engineering manager în cadrul Qualteh. Compania are deja printre clienţi companii cu activităţi în distribuţie ca Elgeka Ferfelis România sau Pangram (Monte Banato). Firma negociază imple­mentarea unei soluţii proprii şi cu o companie cu sute de agenţi de vânzări, care activează în domeniul băuturilor. Compania are în prezent zece angajaţi în Timişoara şi Bucureşti. Compania participă la târguri precum cel din Barcelona pentru a identifica noi clienţi şi oportunităţi de parteneriate. În viitor, compania are în vedere să participe cu un stand propriu la evenimentul din Barcelona.

O altă companie românească de software care caută parteneri şi clienţi la Barcelona este Appscend, care vine cu o soluţie care le permite utilizatorilor să dezvolte rapid aplicaţii pentru smartphone-uri, fără a fi nevoie de angajarea unor echipe de programatori seniori, spune Sebastian Văduva, CEO al Appscend. "Cu soluţia noastră un programator junior poate face aplicaţii enterprise. În prezent există peste 200 de aplicaţii realizate cu Appscend", spune el. Platforma lansată la jumătatea anului trecut a generat venituri de 80.000 de dolari anul trecut şi ar putea ajunge la o jumătate de milion de dolari în acest an, spune Văduva. Soluţia Appscend are printre clienţi companii ca Ţiriac Auto, Groupama, BMW sau TVR. "Echipa Appscend numără în prezent şase oameni, însă numărul lor va creşte până la finele anului". În acţionariatul Appscend este şi Peter Barta de la Fondul Român Postprivatizare. Sunt companiile internaţionale reticente să cumpere ceva realizat în România? "Problema românilor este că nu prea ştiu să se vândă", spune Văduva. "Toţi cei cu care discutăm sunt impresionaţi de soluţiile tehnice realizate de români. Păcat că nu ştim să le împingem în faţă", adaugă el.

În standul RomaniaIT de la Mobile World Congress, a cărui închiriere a fost sponsorizată de Ministerul Economiei şi Comerţului din România, este prezentă şi compania Pentalog, care are în România 500 de oameni din cei 700 de angajaţi la nivel internaţional. "Suntem prezenţi cu două oferte principale - servicii IT şi soluţii de mobilitate. Compania dezvoltă soft şi pentru platforme mobile ca Apple iOS sau Windows", a spus pentru ZF Mickael Hiver, director Embedded Systems în cadrul Pentalog. Sunt clienţii reticenţi când aud de România? "În general nu, pentru că în Europa a devenit ceva obşnuit să externalizezi unele activităţi", spune Hiver. "În Franţa spre exemplu românii sunt preferaţi pentru că ştiu franceza, dar la fel este şi în Germania, chiar dacă în acest caz de multe ori este preferată Polonia."

O altă companie prezentă în standul RomâniaIT este producătorul de soft Thinslices din Iaşi. Firma se pregăteşte să lanseze în acest an primul produs propriu, Zyway, un produs menit să înlocuiască formularele pe hârtie cu unele electronice, accesibile de pe tablete sau alte gadgeturi, spune Vlad Bodi, managing partner al firmei. "Vom lansa o variantă de test în martie, iar în iunie ne propunem să lansăm şi un serviciu online de formulare electronice. O diferenţă majoră faţă de alte produse de pe piaţă este că produsul nostru oferă posibilitatea de a realiza şi formulare private şi formulare publice. Produsul ar putea fi utilizat cu succes în administraţia publică - dacă s-ar dori creşterea eficienţei. Avem deja discuţii cu potenţiali clienţi din SUA şi America de Sud - este vorba de companii petroliere, companii online", a spus Bodi. Compania are 14 angajaţi şi a făcut anul trecut afaceri de aproximativ 150.000 de euro. Pe lângă dezvoltarea propriului produs compania lucrează şi la diferite proiecte pentru clienţi inter­naţionali din ţări ca Germania sau Finlanda. Sunt clienţii din străinătate deschişi la a lucra cu firme din România. Da, spune Bodi, însă problema României este că e privită ca o piaţă ieftină. "Eu vreau să fiu plătit pentru că ofer un serviciu bun nu pentru că sunt ieftin. Din cauză că suntem în România nu putem avea tarife premium. Ne gândim să ne mutăm sediul central pentru că după o asemenea mutare estimăm că am putea dubla tarifele".

Unul dintre standurile mari de la Mobile World Congress este cel al Bitdefender, producătorul de soluţii de securitate IT fondat de românii Florin şi Măriuca Talpeş. Compania prezintă în cadrul expoziţiei mai multe soluţii de securitate, dintre care accentul este pus pe aplicaţia pentru terminalele cu sistemul de operare Google Android. "Bitdefender Mobile Security este aplicaţia care a introdus conceptul de scanare in the cloud, prin intermediul căreia sunt detectate ameninţările fără a fi afectate durata de viaţă a bateriei sau puterea de procesare", spune Alexandru Bălan, senior product manager la Bitdefender.

Producătorul de echipamente de telecom Rhode & Schwartz Topex, prezent la târg cu un stand separat, cautăde ase­menea noi clienţi şi a venit la târg cu noi echipamente, spune Constantin Dumi­trescu, sales & marketimng director al companiei. Avem o nouă platformă de routere 3G care pune accent pe soluţiile M2M, dar şi Bytton Voip, un echipament care permite furnizarea de soluţii de voce prin internet prin intermediul unei reţele HSPAĂ.

"Participăm de 5 ani la târgul de la Brcelona, este un eveniment de la care nu ne putem permite să ne lipsim". Doi dintre cei mai mari clienţi ai Topex în România sunt subsidiarele giganţilor din telecom Orange şi Vodafone.

Corespondenţă din Barcelona

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 28.02.2012

 
Cuvinte cheie:
Allview
, Soft
, servicii IT
, gadgeturi
, echipamente
, Mobile World Congress
, Barcelona
Vizualizari:
Printeaza
Momentan este un comentariu Comenteaza si tu
Comentarii (1):
George - 28 februarie 2012, 13:26

La Mobile World Congress, participa si firma IT SIX Global Services din Craiova. Ciudat ca mai toate celelalte firme au fost mentionate dar pe aceasta ati uitat-o ...

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat si va aparea dupa ce va fi moderat!

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!

zf.ro
Închide