ZF 24

Soluţia unui francez împotriva Google şi Facebook: ce ar trebui să facă grupurile de media din România pentru a obţine o cotă mai mare din publicitate

Gilles Guillou,director în cadrul organizaţiei La Place Media

Autor: Ioana Nita

27.03.2014, 00:08 1032

Companiile de media din Ro­mânia ar trebui să îşi unească forţele şi să creeze un grup prin intermediul căruia să lupte împotriva giganţilor americani Google şi Facebook pentru a obţine o cotă mai mare de pe piaţa de publicitate online, a declarat într-un interviu pentru ZF Gilles Guillou, director responsabil cu managementul veniturilor în cadrul organizaţiei La Place Media din Franţa.

La Place Media este o entitate independentă deţinută de marile grupuri franceze de media Lagardere Publicité, TF1 Publicité, Amaury Medias şi Figaro Medias, la care s-au adăugat ulterior şi alţi publisheri precum Marie-Claire, France Télévision, Elle, La Dépêche sau Doctissimo.

„La Place Media este un mod de a lupta împotriva Google şi Facebook în Franţa. Iniţiativa trebuie să fie însă locală, pentru că fiecare piaţă este diferită. Iar iniţiativa trebuie să vină de la top managementul companiilor mari de media de pe piaţa locală“, a spus Guillou. El a adăugat că România este o piaţă mai mică decât cea din Franţa şi de aceea toţi publisherii de pe plan local trebuie să creeze o singură piaţă „premium“ pentru publicitate, pentru că astfel vor avea mai multă forţă pentru a fi acceptaţi în industria de profil. Piaţa „premium“ se referă la faptul că reclamele sunt afişate pe site-urile unor publisheri cunoscuţi, cu conţinut de calitate - nu pe bloguri, de exemplu -, acesta fiind şi factorul diferenţiator al acestei grupări faţă de Google şi Facebook.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO