Business Hi-Tech

Sony: UPC si Romtelecom imping piata de televizoare HD cu 10%

Sony: UPC si Romtelecom imping piata de televizoare HD cu 10%
03.02.2010, 23:10 52

Lansarea serviciilor de televiziune de inalta definitie (HD) decatre UPC si Romtelecom ar putea aduce in acest an producatorilorvanzari cu 10% mai mari pentru televizoarele mai scumpe care suntcompatibile cu semalul HD, pe masura ce tot mai multi consumatorisunt interesati de acest tip de servicii.

"Cred ca lansarea serviciilor HD de catre UPC si Romtelecom aajutat foarte mult intreaga industrie pentru ca a crescut foartemult numarul celor care stiu ca exista oferte HD si ce inseamnaacest lucru", a declarat, intr-un interviu pentru ZF, TaijuIshikawa, seful diviziei consumer a sucursalei Sony din Romania."Partenerii nostri ne-au spus ca oamenii au inceput sa intrebe inmagazine ce caracteristici HD au televizoarele, cum se pot conectala infrastructura operatorilor. Pe masura ce infrastructura sioferta de continut vor creste, si piata HD va avansa", a adaugatel.

UPC, care are aproximativ un milion de clienti pe cablu TV, alansat in octombrie 2009 oferta HD, in timp ce Romtelecom a inceputin decembrie testele comerciale cu televiziune de inalta definitie,printr-o platforma IPTV. Printre posturile disponibile local informat HD se numara TVR, Pro TV, Sport.ro si HBO.

Televiziunea HD asigura o claritate a imaginii de cinci ori maimare comparativ cu cea standard. UPC estima, in octombrie 2009, camai putin de un milion de romani aveau TV-uri compatibile HD.

"Cred ca in acest an vanzarile de televizoare HD vor creste cuaproximativ 10% iar per total piata fie va ramane la nivelul din2009, fie va creste usor. Am atins nivelul de jos al pietei, darsemnul de intrebare este cand va incepe recuperarea", spune TaijuIshikawa, adaugand ca revenirea nu a inceput in niciun caz inianuarie. "A fost o luna linistita, dar nu un dezastru total. Ne-amconfruntat cu probleme de stocuri pentru unele modele".

Taiju Ishikawa, 35 de ani, care a venit in Romania din Dubai -unde raspundea de vanzarile Sony in Orientul Mijociu si Africa,ramane insa optimist in ce priveste vanzarile companiei japoneze pepiata locala. Oficialul Sony se asteapta ca una dintre tendinteledin acest an din Romania sa fie vanzarile mai mari pentrutelevizoarele care se pot conecta la net. "Noile tipuri detelevizoare, care se pot conecta la internet, si care devin centruldivertismentului in familie vor fi o tendinta si in Romania." Inprimele zece luni din 2009 romanii au cheltuit 120 mil. euro pe313.000 de LCD-uri, cu 36% mai putin decat in 2008, cand sevandusera 366.000 de unitati in valoare de 188 mil. euro - potrivitdatelor furnizate de compania de analiza GfK Romania. In aceeasiperioada romanii au cumparat insa si 283.000 de televizoare degeneratie veche, cu tub catodic (CRT). Taiju Ishikawa, carepuncteaza in gluma ca a venit in Romania odata cu criza, innoiembrie 2008, precizeaza insa ca aceste date ii fac peproducatori sa priveasca optimist viitorul in Romania. "Princomparatie cu alte tari, Romania este in urma din punctul de vedereal dotarii cu televizoare HD sau din punctul de vedere al tipuluide LCD-uri cumparate. Dar aceasta inseamna ca avem mai mult loc decrestere cand economia isi va reveni."

De asemenea, Ishikawa crede ca achizitia unui produs HD - iar deregula primul dintr-o gospodarie este televizorul, genereaza dupasine alte achizitii. "Imaginea HD nu este totul, pentru cautilizatorii vor dori si un sunet pe masura, deci se vor uita lasisteme Home Cinema Blu-Ray. Iar daca se vor uita pe televizor lapozele si clipurile video filmate cu camerele foto / video in modsigur isi vor dori sa treaca la camere D-SLR sau HD. Sony se vaconcentra in acest an pe aceste piete din Romania si va extindesemnificativ gama de produse". Cel mai dur razboi de pe piatalocala de LCD-uri TV se da pe segmentul de produse cu o diagonalade 81 de centimetri, care ajunge la aproape o jumatate din intreagapiata, spune reprezentantul Sony.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO