Telekom România trebuie să renunţe la modul de gândire „ingineresc“ şi să iasă la atac cu o mentalitate de „challenger“ pentru a pune capăt perioadei de scădere a veniturilor şi a reveni pe creştere pe toate segmentele cheie de business, în condiţiile în care grupul dispune de o infrastructură fixă şi mobilă de comunicaţii care poate fi pusă mai bine în valoare.
„Cred că pentru operaţiunile din România cheia este să schimbăm cultura organizaţiei într-una de jucător în poziţie de challenger şi să ieşim în piaţă şi să valorificăm la maximum activele pe care le avem“, a declarat în cadrul unei conferinţe susţinute la Barcelona indianul Srini Gopalan - noul şef al afacerilor din Europa ale Deutsche Telekom (DT), în cadrul primei sale întâlniri cu media de la preluarea, în ianuarie, a poziţiei de membru în boardul gigantului german din comunicaţii.
Pentru a atinge aceste obiective subsidara DT din România, dar şi celelalte din regiune trebuie să iasă mai puternic la atac pe piaţă şi să pună în prim-plan experienţa oferită clienţilor pentru a se diferenţia, a mai spus Gopalan când a fost întrebat de ZF care este principala schimbare pe care vrea să o facă pe durata mandatului său. „Cred că noi la Deutsche Telekom avem un mod de gândire mai degrabă ingineresc. Trebuie să fim mai orientaţi către clienţi. Pe lista mea de dorinţe aceasta ar fi cea mai mare shimbare pe care aş dori să o facem.“
Situaţia din România, unde afacerile grupului Telekom au scăzut constant până au alunecat sub pragul de 1 miliard de euro, iar marja profitului operaţional este cea mai mică din întreg grupul DT - pe fondul competiţei dure care a pus presiune pe tarife, nu este una care nu poate fi redresată, a dat de înţeles Gopalan.