Business Hi-Tech

Strategia Microsoft pentru aplicaţiile pe Windows Phone

Strategia Microsoft pentru aplicaţiile pe Windows Phone

Autor: Adrian Stefan Seceleanu

23.04.2012, 00:07 1040

Subsidiara locală a companiei Microsoft va investi în acest an peste 250.000 de dolari pentru a sprijini comunitatea locală de dezvoltatori să adopte şi să lanseze aplicaţii şi servicii pentru platforma Windows Phone, a declarat pentru ZF Petru Jucovschi - Developer Evangelist în cadrul Microsoft, care va detalia în această săptămână planurile gigantului software în această direcţie în cadrul evenimentului ZF Mobilio-Apps & Business Forum, care va avea loc pe 24 şi 25 aprilie în Bucureşti.

Investiţia Microsoft în dezvoltarea ecosistemului Windows Phone în România a fost realizată atât prin realizarea unor traininguri, cât şi prin granturi şi alte iniţiative - iar aceste activităţi vor continua pentru a stimula dezvoltatorii locali să lanseze aplicaţii pentru telefoanele inteligente cu Windows, spune Jucovschi.

Spre exemplu, chiar dacă magazinul de aplicaţii pentru smartphone-uri al Microsoft - Windows Phone Marketplace nu este deschis direct încă dezvoltatorilor din România (tocmai a fost deschis pentru utilizatori), compania îi sprijină pe developerii din România să publice prin intermediul Appa Market, o companie afiliată programului Global Publisher.

Dezvoltatorii români de soft sunt interesaţi să dezvolte aplicaţii pentru platforma Microsoft, spune Jucovschi. "Stilul Metro creat de Microsoft pentru interfaţa utilizator este apreciat de designeri pentru simplitate şi accentul pe care îl pune pe conţinut."

Luna trecută, Microsoft a lucrat împreună cu Nokia şi dezvoltatori din România care foloseau platforma software Nokia Symbian pentru implementarea unor aplicaţii pentru platforma Windows Phone cum este "Transport Urban" - care le permite utilizatorilor să calculeze rute între diferite locuri din Bucureşti folosind mijloace de transport în comun.

"Peste 200 de dezvoltatori au contribuit până în prezent cu aplicaţii în platforma Windows Phone", a adăugat el.

La ZF Mobilio-Apps & Business Forum vor fi prezentate şi date despre evoluţia descărcărilor de aplicaţii pe smartphone-uri şi tablete Samsung, dar şi despre eforturile companiei sud-coreene de a stimula dezoltarea de aplicaţii pentru produsele sale. Utilizatorii de smartphone-uri Samsung din România au descărcat pe terminalele mobile săptămâna trecută aproape 60.000 de aplicaţii, interesul pentru softurile disponibile pentru telefoanele mobile fiind unul "foarte mare" pe piaţa locală, spune Sorin Manea, directorul diviziei telecom a Samsung România şi unul dintre speakerii care vor participa la ZF Mobilio-Apps & Business Forum, un eveniment care are drept temă centrală evoluţia pieţei locale de aplicaţii pe mobil şi modalităţile prin care dezvoltatorii locali pot profita de oportunităţile create de explozia vânzărilor de mobile inteligente.

Anul trecut s-au vândut în România 600.000 de smartphone-uri, iar în acest an cifra va urca la un milion, mărind astfel oportuni­tăţile pentru dezvoltatorii de soft, dar şi presiunea pe companii de a găsi o soluţie potrivită şi eficientă de promovare prin acest nou canal.

Descărcarea de aplicaţii a explodat, spun şi reprezentanţii Vodafone România, companie cu peste 8 milioane de clienţi pe telefonie mobilă. "Odată cu vânzările în continuă creştere de terminale smartphone atât în România, cât şi la nivel global, consumul de aplicaţii a explo­-

dat - pentru români cele mai căutate fiind jocurile, aplicaţiile din zona de muzică şi cele de social networking", spune Dragoş Chivu, director data marketing al Vodafone România.

Printre temele abordate la ZF Mobilio-Apps & Business Forum se numără: cum se pot face bani din aplicaţii, evoluţia pieţei de smartphone din România şi rezultatele obţinute de companiile care şi-au lansat deja propriile aplicaţii şi estimări în ce priveşte evoluţia acestui business.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO