Business Hi-Tech

Studiu Samsung: Peste 60% dintre români vor să cumpere un dispozitiv “smart” în următoarele luni

Studiu Samsung: Peste 60% dintre români vor să cumpere...

Autor: Ioana Nita

07.08.2013, 12:44 359

Românii sunt tot mai interesaţi să achiziţioneze dispozitive smart precum TV-uri, telefoane mobile sau tablete, aproximativ 63% dintre respondenţii unui sondaj realizat de Samsung Electronics România menţionând că intenţionează să cumpere un astfel de dispozitiv în următoarele 12 luni. Astfel, 22,9 % dintre cei intervievaţi sunt interesaţi să achiziţioneze un smart TV, 28,7 % un smartphone, iar 27,6% o tabletă.

„Rezultatele acestui studiu confirmă interesul în creştere pentru device-urile smart în rândul consumatorilor români, tehnologia oferind astăzi noi oportunităţi de comunicare, interacţiune şi dezvoltare”, a declarat Mihaela Stănoiu, Marketing Manager în cadrul Samsung România.

Studiul face parte din iniţiativa „Live Smart” a Samsung Electronics România şi are drept scop identificarea comportamentul utilizatorilor de dispozitive smart, precum şi a tendinţelor referitoare la consumului de conţinut în contextul mobilităţii tot mai crescute. Acesta a fost realizat în luna iunie pe un eşantion de peste 450 de respondenţi din rândul utilizatorilor de internet din cele mai mari 10 oraşe din România, cu vârste cuprinse între 18 şi 55 de ani.

În primul trimestru al anului piaţa totală de telefoane mobile din România, compusă din smartphone-uri şi feature phones, a crescut cu 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 88 milioane euro. Segmentul smartphone-urilor a raportat cel mai mare avans al vânzărilor, de 58%, conform datelor companiei de analiză GfK România.

Piaţa tabletelor a înregistrat de asemenea un salt major în primele cinci luni ale anului, vânzările crescând cu 126% comparativ cu intervalul ianuarie-mai din 2012.   

În prezent, circa 97% dintre utilizatorii de internet din oraşele mari din România deţin un smartphone, 38% o tabletă, 16% un Smart TV şi 2% o cameră smart, conform studiului realizat.

Atât în cazul smartphone-urilor, cât şi al tabletelor, românii utilizează aceste dispozitive în principal pentru a naviga pe internet şi pentru a intra pe reţelele de socializare. Utilizatorii dispozitivelor smart folosesc de asemenea smartphone-urile şi tabletele pentru a verifica starea vremii şi pentru mesageria instant.

În ceea ce priveşte televizoarele smart, cele mai utilizate funcţii şi aplicaţii ale acestora sunt YouTube (57%), navigarea pe internet (50%) şi conectarea cu alte dispozitive - smartphone, tabletă (46%). Peste jumătate dintre persoanele care nu au un smart TV au afirmat însă că sunt atrase de ideea de a accesa internetul direct de pe TV.

„Rezultatele studiului sunt încurăjătoare având în vedere noutatea acestor produse pe piaţă şi arată viteza cu care consumatorii români au adoptat noile tehnologii.”, a adăugat Mihaela Stănoiu.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO