Business Hi-Tech

Suedezii de la Mobispine si-au triplat numarul de angajati de la Cluj

Suedezii de la Mobispine si-au triplat numarul de angajati de la Cluj

Calin Patcas, director general al Mobispine Romania: Negociem un contract cu doi mari operatori telecom de pe piata locala

15.12.2008, 18:21 183

Compania suedeza Mobispine, specializata in dezvoltarea de soft pentru operatorii de comunicatii, a ajuns la un numar de 15 angajati la centrul de cercetare & dezvoltare soft din Cluj, pe care l-a deschis anul trecut cu un numar de patru persoane.

"Centrul de cercetare & dezvoltare a fost deschis in Cluj in luna mai a anului 2007 cu scopul de a prelua toate operatiunile de dezvoltare software ale companiei. Centrul din Cluj a demarat cu un numar de 4 angajati, astazi ajungandu-se la 15 oameni in continua crestere a echipei datorita noilor produse si tehnologii pe care Mobispine le abordeaza", a declarat pentru ZF Calin Patcas, director general al Mobispine Romania. El este absolvent al Universitatii Tehnice din Cluj-Napoca, sectia Calculatoare.
Mobispine a fost infiintata in Stockholm in 2004 de catre Joacim Boivie, in prezent director financiar si membru al consiliului director. Initial Mobispine a intrat pe piata cu un produs pentru telefoane mobile pe platforme Java pentru ca ulterior sa achizitioneze alte doua companii specializate in mesagerie mobila si continut generat de utilizatori. Printre clientii actuali ai Mobispine se numara Vodafone (Olanda, Marea Britanie si Ungaria), Telia (Suedia si Danemarca), Telefonica (Spania), Telenor (Suedia), O2 (Irlanda), Mtel (Bulgaria) si Network Norway(Nervegia), Tata (India).
Compania are parteneriate cu Sony Ericsson, Nokia, Acision, StarHome.
"Pe langa solutiile software furnizate, Mobispine pune la dispozitia clientilor si servicii suport si de mentenanta a solutiilor furnizate. Folosim resursele proprii pentru suportul tehnic, dar si servicii conexe pentru preluarea de apeluri si tratarea clientilor. Pentru anul curent estimam venituri de 2 milioane de euro", a adaugat Patcas.
Compania negociaza in prezent cu doi operatori de pe piata locala vanzarea unor solutii, spune reprezentantul Mobispine.
"Scopul centrului de dezvoltare din Cluj este de a deservi in proportie de 100% partea de dezvoltare a produselor. Din luna august a anului 2008 au fost puse bazele unui departament de Pre-Sales al carui coordonator sunt eu. Departamentul de pre-vanzari si customer project management lucreaza in prezent cu clientii actuali si potentiali. In momentul de fata suntem in discutii cu doi dintre cei mai mari jucatori de pe piata telecom din Romania", a adaugat Patcas.
Unul din produsele realizate de companie, Desktop Messaging, este o suita de aplicatii care permite transmiterea de pe computer a unor mesaje scrise (SMS) si multimedia (MMS). Solutia Mobispine poate fi integrata cu aplicatii precum Microsoft Outlook sau Windows Address Book.
El spune ca firma a intampinat dificultati in recrutarea personalului. "Ca in oricare sector concurenta de pe piata muncii este acerba. Am avut dificultati avand in vedere ca pe piata clujeana am avut de luptat cu companii mari cu promisiuni si mai mari."
Compania Nokia, cel mai mare producator de telefoane din lume, detine de asemenea la Cluj, pe langa fabrica de mobile, si un centru de cercetare si dezvoltare. Nokia a angajat anul trecut 20 de oameni la centrul din Cluj, iar planurile pentru acest an prevedeau recrutarea altor 20 de persoane.
Departamentul de cercetare si dezvoltare din Romania al Nokia a fost lansat in 2006 prin preluarea activelor companiei Intellisync. Nokia a achizitionat compania americana de IT Intellisync in februarie 2006, iar procesul de rebranding prin care Intellisync Romania a devenit Nokia Enterprise Solutions Romania a fost finalizat anul trecut. La inceputul acestui an, pentru centrul de cercetare si dezvoltare din Cluj-Napoca al Nokia lucrau 130 de oameni.
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO