Business Hi-Tech

Supremaţia roboţilor: inteligenţa artificială a depăşit în eficienţă minţile cele mai creative din publicitatea online

Supremaţia roboţilor: inteligenţa artificială a...

Autor: Luciana Georgescu

01.09.2014, 15:01 933

Inteligenţa artificială s-a transformat dintr-o curiozitate academică într-un concept care are un impact măsurabil în activităţile zilnice, iar experţii din domeniu avertizează că ar trebui luată în serios, scrie Wall Street Journal. Google a folosit IA pentru a îmbunătăţi cu 25% acurateţea în recunoaşterea vocii pentru dispozitivele cu sistem de operare Android, iar Facebook foloseşte acelaşi concept pentru a ameliora relevanţa posturilor care apar în News Feedul utilizatorilor.

Ceea ce este interesant în acest moment este că inteligenţa artificială nu mai este folosită doar de companiile din domeniu IT, ci şi de un număr mare de start-upuri, cu scopul rezolvării anumitor probleme.

Un alt domeniu în care inteligenţa artificială are un rol important este publicitatea. Compania Persado foloseşte limbajul şi emoţiile care activează decizia de cumpărare a persoanelor, folosind o tehnologie unică şi algoritmi statistici avansaţi. Persado compune emailuri publicitare, pe care ulterior le distribuie pe mai multe canale, iar după portofoliul clienţilor, Citigroup, Motorola Mobility sau American Express, Persado pare să aibă succes.

În mod normal, o companie de advertising ar redacta un email publicitar manual şi probabil ar verifica diferite variante pe anumiţi clienţi pentru a vedea care are impactul cel mai mare. În cazul companiei Persado, software-ul folosit descompune reclamele în cinci elemente, printre care cuvinte care exprimă emoţii, caracteristicile produsului, “apelul la acţiune” şi poziţionarea textului şi a imaginilor. Cele cinci componente pot fi combinate şi recombinate în milioane de modalităţi astfel încât să fie determinată varianta cea mai bună.

“O persoană creativă este bună, însă face lucrurile la întâmplare. Persado elimină hazardul şi îşi bazează activitatea pe descifrarea limbajului”, a spus Lawrence Whittle, director de vânzări la Persado. Rezultatele sunt vizibile – în cazul emailurile care încearcă să convingă deţinătorii de abonamente de telefonie mobilă să îşi reînnoiască contractele, numărul de clickuri a crescut cu 195%, potrivit companiei.

Un alt exemplu despre cum inteligenţa artificială este folosită într-un mod inovativ este oferit de un start-up, X.ai, pentru programarea de şedinţe. Asistenta virtuală a start-up-ului, Amy, nu este un site sau o aplicaţie, ci se comportă ca o persoană reală. Amy preia toate emailurile care vizează plănuirea unei şedinţe, sortează datele şi orele convenabile pentru ambele părţi şi stabileşte locul şi momentul întâlnirii. “Deşi pare simplu, Amy trebuie să comunice cu un om, care habar nu are că ea este de fapt o asistentă virtuală şi trebuie să facă acest lucru fără greşeli”, a spus fondatorul start-upului X.ai, Dennis Mortensen.

Ambele sisteme, al companiei Persado şi al start-upului X.ai, lucrează cu o precizie mare pentru că persoanele care le-au proiectat au decis să le folosească pentru rezolvarea unor probleme cât mai exacte.  

Progresul rapid al tehnologiei va conduce la îmbunătăţiri ale inteligenţei artificiale, până când dispozitivele vor avea abilitatea să înveţe anumiţi algoritmi pe cont propriu, fără supraveghere umană. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO