Aproximativ 30% dintre companiile mici şi mijlocii din România cu afaceri de până în 50 de milioane de euro utilizează o soluţie software de management al relaţiei cu clienţii (Customer Relationship Management - CRM), potrivit unui studiu realizat de compania locală Synergizer Business Solutions.
În aceste condiţii, piaţa de profil, estimată la circa 17 mil. euro anul trecut, are un potenţial mare de creştere. „Creşterea pieţei de CRM a început acum circa 3-4 ani. Până atunci puteai discuta de soluţii CRM doar în industria financiară sau de telecomunicaţii – companii mari de o anumită structură şi complexitate. De câţiva ani, acest trend a început să se manifeste şi în rândul companiilor din alte sectoare de activitate, dar şi în rândul IMM-urilor”, a declarat pentru ZF Ioana Răzvan, managing partner şi business development manager în cadrul Synergizer Business Solutions. Compania comercializează şi oferă pe piaţă locală de anul trecut soluţia software CAS CRM oferită de firma germană cu acelaşi nume. În 2014, Synergizer a reuşit să obţină vânzări de aproximativ 200.000 euro cu soluţia CAS CRM, acesta fiind focusul principal al companiei, potrivit lui Andrei Zincenco, CEO-ul Synergizer. El a reamintit că ţinta este însă de ajunge la vânzări de un milion de euro în următorii doi ani.
Cele mai multe companii respondente au invocat lipsa unui buget alocat pentru investiţia într-o soluţie software de tip CRM, dar şi lipsa acordului din partea conducerii firmei. Studiul a fost realizat prin intermediul portalului www.crmromania.ro pe un eşantion de 300 de IMM-uri cu cifră de afaceri de maximum 50 de milioane de euro şi număr de angajaţi de până în 500, respondenţi fiind directorii de marketing, vânzări, IT, suport şi dezvoltare. Studiul are acoperire naţională, dat fiind faptul că firmele respondente sunt active în peste 20 de judeţe din ţară.