Business Hi-Tech

Telekom face încă o mutare şoc: abonamente de telefonie mobilă cu net şi apeluri nelimitate fără perioadă minimă contractuală pentru clienţii rezidenţiali

Miroslav Majoros, CEO al Telekom România

Miroslav Majoros, CEO al Telekom România

15.07.2018, 10:02 2285

Grupul Telekom România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de comunicaţii, a făcut miercuri o nouă mutare comercială şoc, introducând în ofertă abonamente la servicii de telefonie mobilă pentru clienţii rezidenţiali care nu au o perioadă minimă de 12 sau 24 de luni, zdruncinând astfel, în cursa pentru achiziţia de noi utilizatori, unul dintre cei mai solizi piloni ai industriei: contractele prin care clienţii se obligă să plătească un abonament pentru unul sau doi ani, indiferent de schimbările care apar în piaţă sau dacă acesta mai este utilizat sau nu.

Mutarea este una dură nu doar prin faptul că elimină perioada minimă contractuală, ci şi prin nivelul de preţ şi pachetul de servicii inclus: apeluri naţionale nelimitate, internet nelimitat 4G şi 500 de SMS-uri naţionale la un tarif de 5 euro pe lună pentru clienţii care au şi servicii fixe de la Telekom şi de 7 euro pe lună pentru clienţii care nu au servicii de la grup.
„Este o mişcare revoluţionară şi la nivelul pieţei din România şi la nivelul celei din Europa”, a plusat în cadrul conferinţei de presă prin care grupul a anunţat noua ofertă Miroslav Majoros, CEO al Telekom România.

Majoros nu s-a ferit de altfel să folosească termeni “tari” pentru a descrie industria din care grupul pe care îl conduce face parte. “Vedem mii de tarife, zeci de mii de tarife care au rolul de a crea confuzie în rândul consumatorilor în aşa fel încât aceştia să platească o sumă cât mai mare posibil, iar operatorii să livreze cât mai puţin posibil. Cumva ne-am obişnuit să trăim aşa, ştiind că marile companii îşi înşeală consumatorii”. Şeful Telekom şi-a pregătit cu aceste cuvinte deloc măgulitoare pentru industria de comunicaţii terenul pentru introducerea noilor mutări comerciale ale Telekom, grup care, a spus el, se depărtează de această lume, în care clienţii sunt “păcăliţi” să cumpere cea mai scumpă ofertă. “Lumea se schimbă, apar noi concepte în business, şi eu cred că dacă nu ne schimbăm noi înşine altcineva va veni şi va schimba businessul pentru noi. Noi am decis să le oferim libertate clienţilor”.

“Spargem bariera pe piaţă oferindu-le clienţilor posibilitatea de a contracta un abonament fără a-şi asuma o perioadă minimă. Nu mai ţinem clienţii cu contractul ci cu calitatea reţelei şi a serviciilor”, a spus şi Frantisek Mala, director comercial pe segmentul rezidenţial al Telekom România.

Mutarea vine în contextul în care, după doi ani de zile de investiţii semnificative, acoperirea reţelei mobile 4G a companiei a ajuns la 99% din populaţia urbană şi la 90% din populaţia totală, iar mutarea similară făcută pe segmentul business, a determinat o creştere puternică a numărului de clienţi, a spus Miroslav Majoros. Peste 150.000 de clienţi B2B au trecut la noua ofertă, iar în al doilea trimestru ofertele existente au determinat o creştere cu 37% a vânzărilor de servicii mobile din segmentul rezidenţial.

Lansăm practic “abonamentul cartelă”, a explicat în cadrul conferinţei Roxana Baias, director de marketing pe segmentul rezidenţial în cadrul Telekom România. Compania vizează prin această ofertă mai multe categorii de clienţi, printre care se numără utilizatorii de cartele preplătite - care pot avea astfel flexibilitatea dorită chiar dacă semnează un contract. “Sunt 13 milioane de clienţi care au cartele şi care vor această libertate”, a declarat Roxana Baias. Un alt segment cheie de clienţi vizat este cel al tinerilor (aşa numiţii “millenials”), care vor să fie permanent conectaţi la internet. Un alt segment important, care este în creştere în România, este cel al clienţilor care nu îşi mai cumpără telefonul mobil odată cu abonamentul la serviciile de comunicaţii mobile. “Este un segment care acum a devenit foarte important. Spre deosebire de situaţia de acum câţiva ani de zile când 70% dintre consumatori îşi luau telefon de la operatorii de telefonie mobilă, acum doar 43% dintre utilizatori îş mai iau smartphone-uri legându-se de un abonament. Este o tendinţă puternică şi în România”.

De notat este că abonamentele fără perioadă minimă contractuală nu includ şi un telefon mobil. Grupul Telekom păstrează în continuare în ofertă şi abonamente la preţuri mai mari, care includ telefoane mobile la preţuri subvenţionate.

Telekom, care este al treilea jucător de pe piaţa mobilă din România cu 5,2 milioane de clienţi, în faţa RCS&RDS (3,3 mil. clienţi) dar la distanţă faţă de liderii segmentului Orange (9,5 mil. clienţi) şi Vodafone (8,9 mil. clienţi), încearcă astfel să-şi dezvolte baza de clienţi şi să-şi mărească veniturile pe acest segment.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO