Business Hi-Tech

Telekom România trece pentru prima oară de pragul de 2 milioane de abonamente la telefonie mobilă. Creştere şi pe servicii TV

Telekom România trece pentru prima oară de pragul de 2...

Autor: Adrian Seceleanu

02.03.2017, 11:10 723

Grupul Telekom România a încheiat anul 2016 cu o creştere de 6% a numărului de abonamente pentru serviciile de telefonie mobilă până la 2,007 milioane de contracte, conform datelor comunicate de Deutsche Telekom, acţionarul majoritar. Telekom România Mobile Communications trece astfel pentru prima oară în istorie pragul de 2 milioane de abonamente, la 12 ani de la relansarea operaţiunilor sub brandul Cosmote, în decembrie 2005.

Veniturile din servicii de telefonie mobilă ale Telekom au fost în trim. 4 de 81 mil. euro, în scădere cu 2,4% şi de 326 mil. euro la nivelul întregului an - o creştere de 0,3% faţă de anul anterior. Numărul total de clienţi pentru serviciile de telefonie mobilă a scăzut cu 4,5% la 5,722 milioane, pe fondul evoluţiei de pe segmentul de cartele preplătite, unde numărul de cartele sim a fost de 3,715 milioane la finele lunii decembrie 2016, o scădere de 9,4% faţă de anul anterior.

Telekom România Communications, fostul Romtelecom, a înregistrat cele mai bune rezultate şi în ultimul trimestru din 2016 pe segmentul de servicii TV, unde numărul de clienţi a ajuns la 1,464 milioane, o creştere de 0,8% faţă de anul anterior. Pe segmentul de internet fix numărul de clienţi raportat la finele anului - 1,194 milioane - este mai mare cu 0,7% faţă de anul anterior, dar este mai mic decât cel raportat în al doilea şi al treilea trimestru (1,2 milioane). Pe segmentul de telefonie fixă numărul de linii raportat a fost de 1,969 milioane, o scădere de 5,8% faţă de anul anterior.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO