Business Hi-Tech

Tendinţa companiilor de a elimina costurile cu infrastructura IT va duce la creşterea cererii pentru soluţii cloud cu minim 30% în 2018

Tendinţa companiilor de a elimina costurile cu...

Autor: Roxana Rosu

19.12.2017, 15:01 309

Cererea companiilor pentru soluţii cloud va creşte anul viitor cu minim 30% faţă de 2017, piaţa soluţiilor de business fiind sustinuta atât de proiectele noi, cât şi de extinderea celor existente, pe măsură ce firmele cauta variante pentru a elimina costurile cu infrastructura IT, odată cu apropierea termenului limită pentru alinierea la reglementările europene privind protecţia datelor personale, arată o analiză a Entersoft România.

„2018 va aduce clarificarea aspectelor ce ţin de fiscalitate, schimbările legate de TVA şi impozitarea muncii, cât şi de securitatea datelor, din prisma apropierii termenului limită pentru alinierea la reglementările europene privind protecţia datelor personale (GDPR). În acest context, nevoia companiilor de a rămâne eficiente va determina tot mai mulţi manageri să opteze pentru soluţii cu licenţiere flexibilă, cu obiectivul de a obţine un nivel optim de utilizare, dar cu livrare din cloud pentru eliminarea costurilor cu infrastructura IT”, afirmă Cristi Cozic, Country Manager, Entersoft România.

Recent şi Ministerul pentru Mediul de Afaceri Comerţ şi Antreprenoriat a publicat un studiu care arată că, în 2018, 48,31% dintre IMM-uri au în plan „utilizarea de noi tehnologii”, pentru fi mai mai competitive.

În România activează aproximativ 560.000 de companii, dintre care 90-95% sunt IMM-uri, conform datelor de la Registrul Comertului pe 2016. Tototadă, Eurostat atribuie României o rată de penetrare a soluţiilor de business de tip ERP de numai 20-21% la nivelul anului 2015, ceea ce înseamnă  că un număr considerabil de companii nu au la dispozitie un sistem integrat de gestiune şi se bazează pe soluţii simple de contabilitate şi foi de calcul tabelar. Media europeană de utilizare a soluţiilor ERP depăşea 36% în 2015, conform aceloraşi date Eurostat, cu vârfuri de peste  60% în ţările foarte dezvoltate.

De asemenea, pe lista de priorităţi a firmelor locale se află şi mobilitatea, având în vedere că dintre companiile de retail şi distribuţie  care au participat la analiza Entersoft mai mult de 60% evaluează posibilitatea ataşării la platformele existente a unui software pentru echipele de agenţi comerciali (SFA – Sales Force Automation) care să poată fi utilizat de pe tablete sau de pe telefoane.

Entersoft România a fost fondată în anul 2008 şi este subsidiară a companiei Entersoft S.A. cu sediul în Grecia, dezvoltator şi furnizor de soluţii software de business. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO