Business Hi-Tech

Theocharopoulos, CEO al Romtelecom şi Cosmote: A fost un an greu, dar cu zone de creştere

Theocharopoulos, CEO al Romtelecom şi Cosmote: A fost un an greu, dar cu zone de creştere

Autor: Adrian Seceleanu

24.02.2012, 00:07 1218

Anul 2011 a fost "dificil şi incert", în care semnele "preliminare" de stabilizare au venit doar în ultimul trimestru - situaţie care s-a reflectat în veniturile şi profitabilitatea Romtelecom şi Cosmote, însă mai multe segmente de business au înregistrat evoluţii pozitive în ciuda prudenţei consumatorilor şi a competiţiei dure, a spus Stefanos Theocharopoulos, directorul executiv al celor două companii controlate de grupul elen OTE.

Cosmote, numărul trei pe piaţa de telefonie mobilă, a avut anul trecut venituri de 468,2 mil. euro, în stagnare (-0,1%) faţă de anul precedent, cea mai mică rată de scădere a unui operator mo­bil local pe 2011. Orange şi Vodafone, cei mai mari jucători pe telefonie mobilă, au avut venituri mai mici cu 3,6% în 2011. Profitul operaţional (EBITDA - înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) al Cosmote a urcat cu 35,8%, la 100,1 milioane euro, în contextul în care compania şi-a majorat anul trecut marja EBITDA în venituri la 21,4% faţă de 15,7% în 2010. Creşterea marjei a compensat şi declinul de 5% al bazei de clienţi, de la 6,8 la 6,5 milioane de clienţi.

Creşterea profitabilităţii vine pe fondul creşterii numărului de abonaţi şi al clienţilor companii: în 2011, segmentul business a crescut cu peste 27% comparativ cu 2010, incluzând clienţi majori precum BCR sau Transgaz. De asemenea, baza de clienţi 3G a crescut semnificativ, cu 116%.

Veniturile Romtelecom au scăzut anul trecut cu 8,6%, la 655,1 mil. euro, iar profitul operaţional (EBITDA) s-a redus cu 23%, la 119,1 mil. euro. Compania a raportat creşteri de 12% ale numărului clienţilor serviciilor de internet şi televiziune şi a încheiat anul menţinându-şi poziţia secundă pe piaţa TV, înaintea UPC. "Romtelecom a reuşit să aibă succes cu câteva iniţiative strategice, cum ar fi lansarea de noi pachete pentru clienţii reziden­ţi­ali în a doua parte a anului. În 2012 vom continua să ne concentrăm pe oferirea de pachete în locul serviciilor separate, aceasta fiind, cel mai probabil, cea mai mare schimbare a strategiei comerciale a Romtelecom din ultimii ani", a spus Theocharopoulos. Compania a avut venituri mai mari şi pe fondul creşterilor înregistrate de divizia business.

Costurile programului de disponibilizări voluntare derulat de Romtelecom a crescut anul trecut cu 25,6%, la 30,4 mil. euro, numărul angajaţilor companiei şi subsidiarelor coborând cu peste 1.700, de la 9.179 la 7.451.

În acest an, a sugerat Theocharopoulos, Romtelecom nu va mai apela la asemenea programe dure de concedieri pentru a mări eficienţa. "În 2012 ne vom concentra mai mult pe îmbu­nătăţirea proceselor end-to- end şi pe a ne asigura că eforturile anilor trecuţi sunt consistente şi coerente şi ajută la o servire mai bună a clienţilor companiei".

Stefanos Theocharopoulos, directorul executiv al Romtelecom şi Cosmote: În 2012 Romtelecom va continua să se concentreze pe oferirea de pachete în locul serviciilor separate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO