Business Hi-Tech

Tranzacţia Nokia - Alcatel Lucent în România: „peştele mic îl înghite pe cel mare“


Preşedintele Franţei François Hollande (dreapta) se întâlneşte cu Michel Combes (centru), CEO al Alcatel-Lucent şi Rajeev Suri (stânga), preşedinte şi CEO al Nokia

Preşedintele Franţei François Hollande (dreapta) se întâlneşte cu Michel Combes (centru), CEO al Alcatel-Lucent şi Rajeev Suri (stânga), preşedinte şi CEO al Nokia

Autor: Adrian Seceleanu

17.04.2015, 00:00 1079

Achiziţia companiei franceze Alcatel Lucent de către finlandezii de la Nokia Solutions and Networks (NSN), cea mai mare tranzacţie din ultimii 16 ani din industria echipamentelor şi servici­ilor pentru operatorii de telecomu­ni­ca­ţii, va produce efecte şi pe piaţa din România, unde NSN are operaţiuni semnificativ mai mici decât ale foştilor rivali.

Conform datelor de la Ministerul Finanţelor, în anul 2013 - ultimul pentru care există date disponibile, finlandezii au avut în România afaceri de doar 20 mil. lei (sub 5 mil. euro) şi un număr mediu de 33 de oameni, în timp ce francezii au înregistrat un business de 388 mil. lei şi un număr mediu de 1.283 de angajaţi.

Discrepanţa dintre afacerile celor doi giganţi din industria echipamentelor telecom s-a mărit pe măsură ce Alcatel Lucent a dat o importanţă tot mai mare operaţiunilor din România.

România a devenit în ultimii ani una dintre cele mai importante operaţiuni din Europa ale Alcatel Lucent, compania dezvoltând puternic mai multe segmente de business pe plan local. În urmă cu un an de zile Alcatel Lucent avea în România peste 500 de ingineri implicaţi în activităţi de cercetare-dezvoltare în domeniul telefoniei mobile - printre care inclusiv tehnologii de ultimă generaţie precum 4G, peste 250 de ingineri care dezvoltă soluţii de tip cloud sau „big data“ şi alţi peste 550 de ingineri care lucrează în centrul care administrează reţele de comunicaţii mobile pentru operatori din străinătate. Operaţiunile Alcatel Lucent din România sunt concentrate în Timişoara şi în Bucureşti.

„Am investit peste 100 de milioane de euro în România în ultimii ani“, declara în urmă cu un an într-un interviu pentru ZF la Bucureşti francezul Michel Combes, CEO-ul grupului cu afaceri de 13,2 mld. euro în 2014. El spunea atunci că în România grupul şi-ar putea creşte prezenţa chiar dacă la nivel global trece printr-un proces dur de restructurare, care presupune mii de concedieri. „În România traiectoria este mai degrabă una de creştere decât de scădere. Această creştere ar putea fi generată de departamentele de cercetare-dezvoltare, care sunt deja foarte puternice aici, dar şi de centrele de operare a reţelelor (Network Operating Centers – NOC), care lucrează pentru clienţi externi, în funcţie de succesul comercial pe care îl vom avea pe piaţă. România este un bun candidat pentru a prelua noi operaţiuni pe segmentul de cercetare-dezvoltare pe măsură ce noi vom transfera operaţiuni către ţări în care găsim forţă de muncă de înaltă calificare la costuri mai mici. Forţa de muncă din România este foarte talentată, are cunoştinţe tehnice şi în acelaşi timp poate furniza servicii în diferite limbi.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO