Business Hi-Tech

Tranzacţie record, de peste 10 mil. euro, pe piaţa aplicaţiilor mobile. Fondatorii Clever Taxi, milionari în euro după exitul către Daimler

17.000 de şoferi de taxi şi peste 600.000 de pasageri folosesc Clever Taxi

17.000 de şoferi de taxi şi peste 600.000 de pasageri folosesc Clever Taxi

Autor: Adrian Seceleanu

23.06.2017, 00:07 1903

Mihai Rotaru şi Alexandru Dumitru, 32 de ani, fondatorii aplicaţiei care a intermediat în 5 ani peste 40 de milioane de curse cu taxiul în 20 de oraşe din România, au încasat cel puţin 3 mil. euro fiecare.

Mihai Rotaru şi Alexandru Dumitru, 32 de ani, care au fondat în anul 2011 aplicaţia mobilă Clever Taxi - prin intermediul căreia din 2012 încoace au fost comandate peste 40 de milioane de călătorii cu taxiul în 20 de oraşe din România, au devenit milionari în euro după ce au vândut luna trecută compania către mytaxi.net, cel mai mare jucător european de pe piaţa aplicaţiilor de taxi, al cărui acţionar majoritar este gigantul german Daimler (Mercedes), pentru o sumă de peste 10 milioane de euro.

„Este o tranzacţie de 8 cifre în euro (peste 10 mil. euro - n. red.). mytaxi a cumpărat toate acţiunile Clever Tech, compania din spatele platformei Clever Taxi“, a declarat Mihai Rotaru, cofondator şi CEO al companiei. Conform datelor ZF, tranzacţia este mai mică de 40 mil. euro, cât au plătit nemţii pentru achiziţia celei mai mari aplicaţii de comandă a taxiurilor din Grecia, în februarie.

Acţionarii companiei erau Mihai Rotaru - 29,8%, Alexandru Dumitru - 29,8%, Bestjobs Recrutare (Călin Fusu) - 34,1% şi Andrei Pitiş - 6,1%. Luând în calcul valoarea minimă anunţată a tranzacţiei, de 10 mil. euro, fiecare dintre cei doi fondatori a obţinut câte 3 mil. euro, compania lui Fusu - puţin peste 3 mil. euro iar Andrei Pitiş peste 0,5 mil. euro.

„Ca preţ, este un preţ bun. Acum pe mine câteva milioane de euro în plus sau în minus nu mă încântă aşa tare, dar pentru cofondatori este o super treabă, pentru că şi-au validat astfel proiectul“, a spus Călin Fusu. „Mă bucur că tranzacţia pune din nou România pe hartă în sensul în care MyTaxi este o firmă foarte mare, care are Mercedes în spate“, a declarat Andrei Pitiş.

Achiziţia din România vine pe fondul campaniei germanilor de la Daimler (Mercedes) de a se extinde la nivel global pentru a construi un rival credibil al ame­ricanilor de la Uber. Expansiunea are legătură şi cu faptul că în viior maşinile se vor conduce singure, crede Pitiş. „De ce vrea Daimler să aibă taxiuri peste tot? Pentru că

într-un viitor în care toate maşinile se vor conduce singure cine are butonul de comandă are puterea. Butonul acesta de «vreau maşină» - acesta este »end-game»-ul într-un viitor SF pe care îl anticipăm“, spune el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO