Exclusiv ZF: Tranzactie-record pe online: site-ul autovit.ro a fost vandut cu 5 mil. euro. Patru actionari cu varste cuprinse intre 45 si 59 de ani au facut cea mai tare afacere a anului in internet

2 nov 2009 Autor: Angela Placinta

Patru romani au incasat peste un milion de euro fiecare din vanzarea site-ului de anunturi auto.

Cel mai mare site de vanzari de masini second-hand de pe piata locala, autovit.ro, a fost cumparat de gigantul Naspers, una dintre cele mai mari companii media din lume, cu sediul in Africa de Sud, valoarea tranzactiei fiind de peste 4,7 mil. euro, potrivit unor surse din piata.
In urma acestei tranzactii patru romani au incasat peste un milion de euro fiecare: Cornel Parvu, Florea Parvu, Florian Nila si Irina Nila. Ei aveau pachete de cate 25% din actiunile firmei Visual Soft, detinatoarea site-ului autovit.ro. Firma a fost vanduta catre MIH Allegro BV, o subsidiara a grupului african. Aceasta este una dintre cele mai mari tranzactii din piata online, fiind depasita doar de recenta vanzare a 51% din actiunile celui mai mare retailer online, eMag, catre Asesoft Distribution, pentru suma de 10 mil. euro.
Cei patru actionari ai Visual Soft detin si targul de masini second-hand Autovit din Capitala (soseaua Vitan-Barzesti), cel mai mare targ de acest fel din Romania.
Cumparatorul, grupul Naspers, cu venituri de peste 2 mld. euro in 2008, a fost consiliat in aceasta tranzactie de casa de avocatura Danila, Petre si Asociatii, iar de partea vanzatorilor s-au aflat avocatii de la Dojana si Asociatii.
Site-ul de anunturi autovit.ro a fost lansat in urma cu aproape zece ani, in acest moment avand postate circa 18.000 de anunturi de vanzari de autovehicule, motociclete, camioane, autocare, piese de schimb si accesorii. Siteul este, practic, o proiectie virtuala a targului auto din Vitan.
In fiecare zi, autovit.ro are peste 72.000 de vizitatori, fiind primul site din categoria auto si pe locul 22 in topul celor mai vizitate site-uri din Romania. In ultima luna peste 2,2 milioane de persoane au intrat pe autovit.ro.
In medie, fiecare vizitator da 50 de clickuri pe site, potrivit statisticilor trafic.ro. Care este modelul de business? Cei care vor sa vanda masini posteaza anunturi, care costa 1,5 euro plus TVA pentru o perioada de afisare de 15 zile, suma care poate fi platita prin SMS. In aceste conditii, veniturile site-ului depasesc 630.000 de euro pe an, dar cheltuielile de intretinere nu sunt mai mari de 100.000 de euro.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 03.11.2009

 
Cuvinte cheie:
record
, online
, site
, autovit.ro
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide