Business Hi-Tech

Trei IT-işti au dezvoltat o platformă care contorizează prezenţa deputaţilor în Parlament

Trei IT-işti au dezvoltat o platformă care...

Autor: Ioana Nita

13.01.2016, 00:00 1635
Bogdan Bocşe (28 de ani), expert soluţii cloud şi aplicaţii web în cadrul unei companii americane specializate în publicitate digitală, alături de alţi doi consultanţi în domeniul IT, au dezvoltat o platformă online prin intermediul căreia cetăţenii pot vedea dacă deputaţii aleşi pentru judeţul de care aparţin au fost sau nu prezenţi în Parlament. Astfel, utilizatorii platformei, numită multumesc.org, au la dispoziţie statistici legate de prezenţa – săptămânală, lunară, trimestrială şi anuală şi per mandat a membrilor Camerei Deputaţilor.  „Mai bine de trei sfeturi din români nu au absolut niciun fel de încredere în Parlament sau în activitatea lui. Vrem să îmbunătăţim această situaţie prin a crea o punte de responsabilitate între fiecare deputat şi cetăţenii din circumscripţia pe care o reprezintă. Astfel, fiecare cetăţean interesat, folosind Multumesc.org, poate afla cu uşurinţă după judeţul şi strada de reşedinţă care e deputatul care îl reprezintă, împreună cu datele de contact ale biroului/birourilor acelui deputat”, se arată pe site-ul multumesc.org. 

Platforma, lansată în urmă cu două zile, este un proiect non-profit care se bazează pe datele publicate pe site-ul Camerei Deputaţilor.” Prin parcurgerea automată şi interpretarea computerizată a datelor disponibile pe site-ul Camerei Deputaţilor, site-ul nostru calculează gradul de prezenţă al fiecărui deputat şi al fiecărui partid, în diverse perioade de timp (saptămânal, pe ultima lună, pe ultimul trimestru, pe ultimul an sau pe tot mandatul)”, explică fondatorii pe multumesc.org.

Dezvoltarea platformei a durat circa două luni, singurul cost al acestui proiect fiind cel legat de infrastructura tehnică, care deocamdată este suportat personal de cei trei fondatori .

„Costul pentru infrastructura tehnică este deocamdată mic, ne aşteptăm însă să crească cu traficul. În ziua lansării (luni) am avut aproximativ 1.000 de accesări, dintre care 75-80% din share-uri şi like-uri de pe Facebook. Ne aşteptăm ca traficul să ajungă la 10,000, poate chiar 20,000 de accesări pe zi, mai ales pe măsură ce va începe campania electorală”, a declarat Bogdan Bocşe. El a adăugat că site-ul, fiind un proiect non-profit, nu va afişa niciodată publicitate/bannere/reclame şi nici nu va adopta vreun alt model care să genereze venituri.

„Obiectivul nostru este strict unul civic: de informare, vizibilitate şi transparenţă măcar a unor măsuri cantitative a implicării deputaţilor”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO