Business Hi-Tech

Trei milioane de numere in “cartea de telefon a Romaniei”

17.11.2009, 23:10 4578

Registrul national al clientilor de servicii de telefonie fixasi mobila din Romania, o baza de date cu numere de telefon de latoti operatorii telecom locali, include in prezent peste treimilioane de inregistrari, potrivit oficialilor companiei Infoclick,care a fost desemnata in luna iunie sa furnizeze acest serviciu deautoritatea de reglementare in comunicatii.

Anterior lansarii acestei baze de date, supranumita "Cartea detelefon a Romaniei", numerele de telefon ale unei persoane fizicesau ale unei companii putea fi obtinute doar de la operatorul carefurniza acest serviciu. Spre exemplu, un utilizator nu putea aflanumarul de telefon al unui client UPC de la Romtelecom.

Odata cu lansarea serviciului furnizat de compania Infoclick,utilizatorii pot obtine numarul de telefon al unei persoane fizicesau al unei companii fie cautandu-l gratuit pe pagina webwww.118800.com.ro, fie apeland contra cost numarul de telefon118800. Registrul abonatilor cuprinde detaliile de contact aleutilizatorilor privati si ale companiilor (inclusiv utilizatorii decartele preplatite), care accepta acest lucru. Datele abonatilorinclud numere de telefon, din reteaua nationala fixa sau mobila,numere de fax si alte detalii de identificare, precum adresapostala. Utilizatorii pot solicita oricand sa fie inclusi sauexclusi din aceasta baza de date.

Pe net e gratuit, la telefon costa

Serviciul poate fi accesat, in prezent, de clientii operatorilorOrange, Vodafone, Romtelecom si UPC, urmand ca in viitor sa devinadisponibil si utilizatorilor altor retele de telefonie fixa simobila.

"Pentru prima oara, romanii au acces la un serviciu universal alabonatilor de telefonie prin apelarea numarului national scurt118800, care ofera datele actualizate ale abonatilor persoanefizice, companii si institutii publice, 24 de ore pe zi, 7 zile pesaptamana. La cerere, acestia pot beneficia gratuit de suportpentru identificarea unor informatii suplimentare despre numerelesolicitate", a declarat directorul general al InfoClick, KostasPapadopoulos.

Solicitarea unei informatii prin apelarea numarului nationalscurt 118800 este taxata in reteaua Romtelecom cu

0,71 euro/minut (TVA inclusa), in timp ce UPC Romania percepe untarif de 1,19 lei pentru apel, la care se adauga 1,11 lei pentrufiecare minut al convorbirii.

In cazul Vodafone, clientii operatorului de telefonie mobila vorplati 0,36 euro pentru initierea apelului si 0,3 euro pentrufiecare minut al convorbirii. La Orange, initierea apelului catre118800 este taxata cu 0,36 euro, iar minutul de convorbire cu 0,42euro.

Din banii facturati de operatori clientilor care apeleazanumarul 118800 o suma de 0,36 euro per apel ajunge in conturileInfoclick, au explicat reprezentatii companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO