Business Hi-Tech

Un milion de dolari într-o platformă de creare de website-uri

Lucian Avădăni, directorul de dezvoltare al uKit: Până la sfârşitul lui 2015 ne dorim să atragem cel puţin 10.000 de utilizatori din zona de IMM-uri, PFA-uri şi start-up-uri din România

Lucian Avădăni, directorul de dezvoltare al uKit: Până la sfârşitul lui 2015 ne dorim să atragem cel puţin 10.000 de utilizatori din zona de IMM-uri, PFA-uri şi start-up-uri din România

Autor: Ioana Nita

23.07.2015, 00:04 1558

uCoz, una dintre cele mai mari platforme pentru crearea de website-uri gra­tuite din Europa Centrală şi de Est, lansată în urmă cu zece ani de antreprenorul rus Evgeny Kurt împreună cu alţi doi antreprenori din Ucraina, a investit 1 mil. dolari în dezvoltarea unei alte platforme care permite IMM-urilor şi start-up-urilor să îşi creeze website-uri fără a avea cunoştinţe de programare.

„Platforma uKit se adresează IMM-urilor şi startup-urilor care doresc un website optimizat pentru dispozitivele mobile, dar proprietarii acestora nu au timp suficient şi nu au nici cunoştinţe de limbajele de programare web. Suma investită a fost de aproximativ 1.000.000 de dolari, iar dezvoltarea a durat aproape un an şi jumătate. In­vestiţia a fost făcută din redirecţionarea profitului companiei“, a declarat pentru ZF Lucian Avădăni, directorul de dezvoltare al uKit.

Compania uCoz, evaluată în prezent la circa 10 milioane de dolari, a lansat încă din 2011 şi pe plan local platforma cu acelaşi nume  - www.ucoz.ro -, care se adresează însă persoanelor care au cunoştinţe de programare web şi care vor să dezvolte website-uri de complexitate medie sau ridicată. Până în prezent s-au creat circa 7.000 de site-uri web în limba română prin intermediul uCoz, printre acestea numărându-se www.ochelari-pinhole.ro, www.fundatiasky.org sau www.e-dp.ro. La nivel mondial, platforma are peste 1,5 milioane de utilizatori. 

Spre deosebire de uCoz, care le oferă utilizatorilor acces direct la limbajele web de tipul HTML/CSS, JavaScript şi PHP, platforma uKit nu oferă acces la limbajele web din spatele sistemului, aceasta fiind complet intuitivă, de tip „drag-n-drop“.

„Toate modificările pot fi efectuate doar din câteva clicuri - atât elementele site-ului cât şi textele din cadrul designurilor disponibile pot fi modificate cu uşurinţă, făra a fi scrisă vreo linie de cod. Într-un cuvânt, aceasta este o soluţie simplă şi accesibilă pentru toţi cei care au nevoie de un website optimizat pentru telefoane mobile şi tablete într-un timp scurt“, a explicat Avădăni.

Cumpania rusă ţinteşte să atragă în decursul acestui an circa 10.000 de utilizatori pentru platforma uKit, în con­diţiile în care în prezent peste 80% din cele circa 400.000 de firme înregistrate şi active în România nu au un site web.

„Până la sfârşitul lui 2015, ne dorim să atragem cel puţin 10.000 de utilizatori din zona de IMM-uri, PFA-uri şi startup-uri din România, urmând ca până la finalul lui 2016, numărul acestora să ajungă la circa 30.000“, a menţionat Avădăni.

Utilizatorii uKit au acces gratuit timp de 14 zile la opţiunile platformei, iar apoi trebuie să se aboneze. Preţul unui abonament standard porneşte de la 16 lei pe lună. 

„În cadrul acestui abonament se oferă acces şi la ECWID - o platformă avansată de comerţ electronic prin intermediul căreia utilizatorii pot vinde online până la 10 produse în mod gratuit“, a punctat el.

Persoanele cu experienţă în programare web pot folosi însă gratuit platforma uCoz pentru a crea site-uri web, forumuri sau magazine online. Veniturile uCoz provin din publicitate – bannerele publicitare afişate fără niciun cost pe site-urile web create prin intermediul platformei. Utilizatorii uCoz care nu vor însă să afişeze bannerele publicitare pe site-urile lor au posibilitatea de a plăti pentru eliminarea acestora.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO