Business Hi-Tech

UPC: Faţă de primul trimestru am scăzut doar pe cablu analogic

Compania condusă de Severina Pascu a reuşit să-şi îmbunătăţească rezultatele în al doilea trimestru

UPC: Faţă de primul trimestru am scăzut doar pe cablu analogic

Autor: Adrian Seceleanu

04.08.2011, 00:05 704

UPC România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţalocală telecom, şi-a îmbunătăţit performanţele în al doileatrimestru din acest an, odată cu reducerea pierderilor de clienţide pe cablul TV şi creşterile înregistrate pe celelalte segmente debusiness în raport cu primul trimestru din 2011, potrivit datelordin raportul financiar al companiei americane Liberty Global,proprietarul operatorului.

Veniturile companiei au scăzut cu 4,6% în primele şase luni, dela 76,6 milioane de dolari la 73,1 milioane de dolari, dar aucrescut cu 2,7% în al doilea trimestru, de la 36,4 milioane dedolari la 37,4 milioane de dolari.

Compania notează costurile mai mari în România şi pe alte pieţedin regiune în privinţa modernizării echipamentelor aflate laclienţi, mai ales la divizia UPC DTH.

Concurenţa a mâncat din venituri

Potrivit Liberty Global, proprietarul UPC, competiţia ridicatăde pe piaţa românească a fost una dintre cauzele declinuluiliniilor generatoare de venit în prima jumătate a anului, anumărului de abonamente şi a veniturilor în trimestrul al doilea,respectiv primul semestru, faţă de perioadele similare ale anuluitrecut.

"Competiţia este un factor în întreaga Europă Centrală şi deEst, însă în România ne confruntăm cu o competiţie deosebit deintensă (...) Ne aşteptăm să avem în continuare o competiţiesemnificativă în perioada urmă­toare în regiune", se arată înraport.

Compania a anunţat pentru al doilea trimestru 567.700 clienţi pecablu analogic, în scădere cu 5,4% faţă de trimestrul anterior,314.700 clienţi pe cablu digital - în creştere cu 3,4% faţă detrimestru anterior. În total compania avea în iunie 904.200 clienţipe cablu, cu 2,42% mai puţini decât în luna martie.

Compania a continuat să câştige clienţi pe televiziunea prinsatelit: 6.500 (plus 2,8%) în al doilea trimestru, astfel cănumărul total de clienţi pe servicii video la finele lunii iunieera de 1.124.300, cu 1,23% mai mic decât în martie.

Pe telefonie fixă compania a ajuns la 159.800 clienţi (plus15.000 de clienţi sau 10,4% faţă de martie), iar pe internet UPCavea 258.000 de utilizatori, în creştere cu 1.800 de utilizatori(0,7%) faţă de martie.

"Odată cu lansarea Fiber Power am repoziţionat produsul deinternet oferind acum cea mai mare viteză de internet din România -120 Mbps. Această repoziţionare a contribuit la o uşoară creştere avânzărilor de abonamente de internet, astfel încât în al doileatrimestru putem vorbi de o creştere a bazei de clienţi de internetcare în prezent ajunge la 258.000. Segmentul de telefonie fixă aînregistrat cea mai mare creştere în acest trimestru - 10,5% faţăde primul trimestru al acestui an, iar numărul clienţilor pe acestsegment a ajuns la 160.000. Odată cu relansarea portofoliului detelefonie fixă, prin introducerea abonamentelor cu minute incluse,ne-am concentrat pe promovarea pachetelor 3Play", au comentatdatele oficialii UPC România.

Creştere sub 1%

Per total, numărul total de abonamente al UPC România a fost de1.540.700 în iunie, în creştere uşoară faţă de martie (plus 1.400de abonamente sau 0,09%).

Totuşi, în raport cu anul precedent compania înregistreazăscăderi ale numărului de clienţi pe serviciile TV şi internet,singura creştere fiind înregistrată pe telefonia fixă.

În contextul în care UPC a continuat să piardă, pe ansamblu,clienţi pe serviciile TV, iar rivalii de la Romtelecom ar puteainclude în premieră în rezultatele pe T2 şi clienţii preluaţi prinachiziţiile Boom TV şi AKTA Satelit, compania americană ar puteapierde locul doi pe acestă piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO