Business Hi-Tech

UPC scade pe toate liniile de business. Exodul clienţilor de pe cablu analogic, atenuat de serviciile TV digitale

Autor: Adrian Stefan Seceleanu

04.11.2010, 11:41 31

UPC, numărul doi pe piaţa locală deservicii TV, a înregistrat în al treilea trimestru scăderi alenumărului de clienţi pe toate liniile de business, arată datelefinanciare publicate de acţionarul majoritar, compania americanăLiberty Global.

Pe televiziune, cel mai important business al UPC, compania aînregistrat la finele lunii septembrie 1,156 milioane de clienţi,în scădere cu 6,6% (81.300 de utilizatori) faţă de aceeaşi perioadăa anului trecut.

Cel mai afectat segment din portofoliul TV al UPC este cablulanalogic, unde compania a ajuns la mai puţin de 700.000 de clienţi- pe fondul competiţiei dure cu RCS&RDS şi NextGen - companiade cablu a Romtelecom. Faţă de trim. 3 2009, UPC a pierdut 178.600clienţi pe cablu analogic. Dintre aceştia 117.900 au renunţatcomplet la serviciile UPC, iar diferenţa a migrat spre cabluldigital. Compania a ajuns astfel la 263.600 de clienţi pe cabluldigital, o creştere de 30% (60.700 clienţi) faţă de anulprecedent.

"Se poate observa o diminuare a numărului de clienţi pentruteleviziunea analogică, aceasta fiind determinată şi de migrareaclienţilor analog către serviciul digital", a comentat SeverinaPascu, directorul financiar al UPC.

O altă zonă care a compensat prăbuşirea numărului de clienţi depe cablul analogic a fost televiziunea prin satelit, unde companiaa ajuns la 198.200 de clienţi, în creştere cu 23% (36.600utilizatori), faţă de anul precedent.

UPC a înregistrat o scădere uşoară, de 0,1% (400 de clienţi) şipe internet, unde numărul de utilizatori a ajuns la 256.000. Petelefonie fixă numărul de clienţi a scăzut cu 1,6% (2.300 deutilizatori), la 142.200 abonaţi.

Per total, numărul de abonamente al UPC a fost la finele luniiseptembrie de 1,554 milioane, în scădere cu 5,1% (84.000) faţă deanul precedent.

Baza de clienţi a UPC a evoluat în mod similar şi în raport curezultatele din al doilea trimestru din 2010: cablul digital şiteleviziunea prin satelit au crescut, dar nu au acoperit pierderilepe cablu analogic; internetul şi telefonia fixă au scăzut, la felca numărul total de abonamente.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO