Business Hi-Tech

UPC şi-a mai redus din ritmul de scădere a veniturilor

UPC şi-a mai redus din ritmul de scădere a veniturilor
13.03.2011, 23:53 50

UPCRomânia a în­re­gis­trat o scădere a veniturilor şi în 2010,mar­când astfel al treilea an consecutiv de scădere, arată datelefinanciare preliminare publicate de grupul american Liberty Global,proprietarul companiei.

UPC este ţinta deachiziţie a rivalului său RCS&RDS, o tranzacţie care dacă s-arrealiza ar crea un "monstru" pe piaţa telecom românească, cu peste10 milioane de abonaţi.

Pe de altă parte,datele Liberty arată că subsidiara din România a reuşit să reducărata de scădere a veniturilor la aproximativ 2% faţă de 15% şi 16%în anii 2009 şi 2008. Cu afaceri de 160,5 mil. $ (121,1 mil. euro)în 2010, veniturile UPC au fost aproape egale cu cele înregistrateîn 2009, de 123,4 mil. euro.

În condiţiile în careUPC a înregistrat anul trecut o scădere cu 7% a nu­mă­rului totalde abonamente, un rol important în rata mai mică de reducere aveniturilor a fost cel mai probabil jucat de creşterea numărului deutilizatori care au achiziţionat servicii mai scumpe, precumteleviziunea HD sau recorderul digital. UPC practică acelaşi tarif(20 de lei, fără TVA) pentru cablul analogic TV şi cel mai ieftinpachet de cablu digital, însă clienţii serviciilor digitale potachiziţiona şi servicii suplimentare contra cost. 20.000 de clienţiai cablului digital UPC plătesc în mod suplimentar în fiecare lună,pe lângă abonamentul TV de 20 de lei, şi 15 sau 25 de lei (fărăTVA, în funcţie de set top boxul închiriat) pentru a accesa şiserviciile de televiziune de înaltă definiţie (HD). Un client carecumpără cablul digital cel mai ieftin, televiziunea HD şirecorderul digital plăteşte 45 de lei pe lună (fără TVA), mai multdecât ar plăti doi clienţi ai serviciului TV analogic princablu.

UPC a început să-şireducă tarifele la serviciile TV începând cu anul 2008, pe fondulcompetiţei tot mai dure cu rivalii de la RCS&RDS şi, ulterior,Romtelecom. În 2008, abonamentul la cablu TV costa la UPC peste 30de lei.

Romtelecom, numărultrei pe piaţa TV, şi-a mărit anul trecut cu 23% nu­mărul de clienţipe televiziune.

RCS&RDS, numărulunu pe piaţa de TV, şi-a mărit anul trecut şi veniturile şi numărulde clienţi, atât organic, cât şi prin achiziţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO