Business Hi-Tech

UPC şi-a mărit numărul de clienţi, dar a avut venituri mai mici în primul trimestru

UPC şi-a mărit numărul de clienţi, dar a avut venituri mai mici în primul trimestru

Compania condusă de Severina Pascu se aşteaptă la noi creşteri pe internet, în condiţiile în care UPC a lansat serviciile de internet prin cablu cu viteze de până la 120 Mbps şi în Târgovişte, Alba Iulia, Sebeş, Bistriţa, Botoşani, Tulcea, Vălenii de Munte

Autor: Adrian Seceleanu, Marius Oncu

14.05.2012, 00:04 878

Veniturile UPC România au scăzut cu 6,4% în primul trimestru, de la 35,7 mil. dolari anul trecut la 33,4 mil. dolari, în timp ce numărul de abonamente a crescut atât faţă de martie anul trecut, cât şi faţă de decembrie, potrivit datelor comunicate de grupul american Liberty Global, proprietarul operatorului.

Anul trecut, veniturile UPC România au coborât cu 2,7%, la 143,5 mil. dolari.

Pe segmentul de televiziune prin cablu, principalul business al UPC, baza de clienţi a continuat să scadă pe segmentul de cablu analogic, ajungând la 480.500 abonamente, o scădere de 20% faţă de anul precedent.

"În ceea ce priveşte serviciul de televiziune analogică se observă o diminuare a bazei de clienţi faţă de trimestrul anterior, acea­s­ta fiind determinată de migrarea clien­ţilor analog către serviciul digital pe de o parte, dar şi de presiunea economică asupra clienţilor, cu precădere asupra celor cu venituri sub medie", au comentat evoluţia oficialii UPC România. Baza de clienţi a UPC este atacată atât de companii de cablu precum RCS&RDS sau NextGen (Romtelecom), cât şi de operatori mai mici, care acoperă doar anumite zone. Pe segmentul de cablu digital numărul de clienţi a crescut 23%, la 376.000.

Per ansamblu, businessul de cablu TV al UPC a scăzut cu 5% la finele primului trimestru, la 856.500 de abonamente, potrivit datelor LGI.

Serviciile de internet au înregistrat o creş­tere de 3,3%, sau 9.200 de abonaţi faţă de ultimul trimestru din 2011, ajungând la un total de 296.800 de abonaţi. UPC oferă momentan cele mai mari viteze de descărcare a da­telor de pe internet disponibile prin cablu - până la 120 Mbps. "Ne aşteptăm ca şi pe vi­itor să asistăm la o creştere susţinută pe acest segment, cu atât mai mult cu cât în ultima perioadă am lansat serviciul de internet Fiber Power în locaţii noi cum ar fi: Târgo­viş­te, Alba Iulia, Sebeş, Bistriţa, Botoşani, Tulcea, Vălenii de Munte", au spus oficialii UPC.

O zonă surprinzătoare de creştere rămâne cea a telefoniei fixe, unde numărul de abo­namente a crescut cu aproape 40% într-un an. "Conform celui mai recent raport publicat de ANCOM, la 3 ani şi jumătate de la lansare, UPC este operatorul de telefonie cu cele mai multe numere portate din România, cu un total de peste 67.500 de numere. Astfel, UPC rămâne lider în ceea ce priveşte portabilitatea numerelor în România pe segmentul telefoniei fixe", potrivit companiei.

UPC este numărul doi pe piaţa locală de cablu TV, numărul trei pe piaţa de servicii TV (cablu plus satelit) şi numărul trei pe piaţa de internet prin linii fixe.

Compania UPC, înregistrată în Olanda, face parte din grupul american Liberty Global. În primul trimestru, Liberty Global a raportat o pierdere de 25 mil. dolari, 9 cenţi pe acţiune, faţă de un profit de 342,4 mil. dolari în urmă cu un an. Rezultatul din primele trei luni include pierderi de 614 mil. dolari legate de instrumente financiare derivate, faţă de un rezultat negativ de numai 10,7 mil. dolari din astfel de operaţiuni în urmă cu un an. Veniturile au urcat cu 12%, la 2,54 mld. dolari.

Analiştii consultaţi de Reuters anticipau un profit de 18 cenţi pe acţiune la venituri de 2,54 miliarde de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO